|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken antyder undrar jag vad forumet tror prisdroppet blir på M3 E46 när den nya M3 släpps 8 September? F.x. om en beg -03 SMG ligger runt 300K idag, vad hamnar den på i höst? M3/// Mullret | |
|
Tja,innan man har gjort jämförelser mellan nya o gamla rent i "seriösa" tester så tycker jag att man inte per automatik kan säga att den gamla "rasar" något speciellt i pris,dessutom så verkar det som om nyligen utförda provkörningar skvallrar om att den nya inte blir "lika rejsig" som E46:an upplevs som...Därmed INTE sagt att den nya är en sämre bil :) Visst,det blir väl en o annan M3 E46 i saluhallarna som kan trycka ned priset en smula,men jag tror inte det blir så märkbart som sagt. Men jag har ju säkert fel,bara "en känsla" jag har nu hur som helst :) Mvh Janne. |
|
|
OK, Hittade en ganska fullmatad M3 SMG-02 för 300K, 6000 mil, svensksåld dock utan navi och lucka. Dessutom på bilfirma, BMW Auktoriserad, så känslan att det kryper neråt finns där. Rätt eller fel pris kan man diskutera ihjäl sig kring. Å andra sidan så finns det 19K milade E46 SMG för 210K i Tyskland. M3/// Mullret |
|
|
De sjunker så klart hela tiden, tror inte nya M3:an påverkar särskillt mycket. Tror knappast att det är den genomsnittlige M3e46 ägaren som plockar ut en ny M3e92. Snarare tror jag att begagnade 335:or som börjar dyka upp allt oftare kan kan komma att konkurrera med M3e46. |
|
|
Tja,kanske inte den "genomsnittlige",men säkert någon/några som gillat M3 E46 och har en ståendes i garaget och vill istället få den nya M3 E92 i garaget tillsammans med sina Jaguarer o Ferraris ;) Mvh Janne. |
|
|
Denna M3 SMG kostar runt 210K med ok utrsutning .... Länk M3/// Mullret |
|
|
Med 19000mil och står dessutom i Frankrike... Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Herr Gaspedal. Visst 19K mil, men ändå. Inte mycket för en M3 SMG. Import från Frankrike är lika enkelt som från Tyskland. Totalt ca 90 bilar idag under 300.000K bara på Mobile, M3 SMG. Snart läge handla... M3/// Mullret |
|
| Jag är tveksam till att preiserna kommer att "rasa", det kommer att dröja minst 1 år. De nya M3:orna måste komma ut på beg.marknaden innan det händer ett jota. | |
| Ha haa... Blir nog inte så mycket prisdropp eftersom folk kommer slås om dom snygga e:46 orna eftersom efterträdaren är så ful :-) | |
|
Daniel F... Glöm inte att de sa man i mångt och mycket om M3 E36 oxå... M3/// Mullret |
|
|
"nya karossen" tyckte jag också var ful i början..älskar e46.. men nya karossen med m paket ja då framstår e46 som en volvo. :p |
|
| Mullret: Vadå? M3 E36 är ju fortfarande ful! ;) | |
|
Herr Gaspedal, Avseende 19.000 mil på en M3 så kan man anta att det är en relativt välbärgad person som kört mycket och långt. En sådan bil är för mig nästan mer värd än en 5.000 milad bil som en yngre herre gjort några hundra LC starter med. Går en M3 som företagsbil, vilket händer, så är den antagligen välservad ochså. Men en koll med "breif" ger mer info som alla vet. |
|
|
Men du ska en dag sälja eller byta in bilen och då har den gått över 20 000mil. Skicket kan vara utmärkt, det säger jag inget om. Men det kan vara väldigt svårt att få sålt bilen i Sverige med milskräcken som råder. Med tanke på att man i Italien kan få bilar som gått 6000-8000mil för samma pengar så hade jag aldrig valt att köpa den. Lägger man dessutom på 2000Eur på priset så kan man hitta en vettig i Tyskland som gått runt 10 000mil. Därav känns inte den bilen billig alls. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Den nya M3:an är grymt snygg, tycker jag:) klart snyggare än t ex M5 e60 och M3 e46. Tycker också den verkar vara lagom racig för att ha som andrabil... när den blir begagnad om några år. Jag håller med Herr Gaspedal, det är alltid, och särskilt i detta fall, dumt att spara de sista fem, tio procent på priset genom att köpa en bil som har gått dubbelt så långt: mycket svårare att sälja, mer sliten både när det gäller motor, låda och chassi och sådant som har en mer diffus livslängd som bälten, strålkastare, förarstol etc. vilket på sikt bidrar till att bilen blir lite skabbigare och inte går att få i samma skick som en som har gått mycket mindre när den köps. Min erfarenhet är ändå att milen i relativt nya långmilare börjar kännas och kosta efter ett tag, även om man vid köpögonblicket kan tycka att bilen är "fantastiskt fin för att ha gått 19 000 mil, man kan tro att den bara gått 12 000...". Jag tror också på en jämn värdeutveckling för M3 e46, det är ju inga breaking news att det kom en M3 e90 och det är som sagt inte samma köpare i nuläget, dessutom har inte första ägaren av M3 en lika tydlig bilägarhorisont som t ex en Audi A6 eller BMW 525, som man behåller ungefär i tre år = då kommer de första begagnade ut. Den som köper en ny M3 kan nog ha den allt från ett år till femton eller mer. PP |
|
|
Skall bli intressant se om priset dyker ner pga alla inbyten som kommer på marknaden när nya M3 kommer ut. Gissar på en 10% dropp i alla fall. Undrar hur många av den nya M3 som kommer säljas i Tyskland i år? 2000? 3000? M3/// Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.