|
|
|
|---|---|
|
Har skaffat m3 grenrör, kattar och avgas till 328an. Även 325 insug. Hur kommer bilen att gå om jag inte mappar den? Kommer den vara lite orolig på tomgång eller nåt liknande? Tänkte börja med att sätta dit allt utom insuget för de har jag inte hemma just nu. Om jag har fattat detta rätt från andra trådar så gör detta trimmet mest nytta på höga varv. Om jag mappar får jag tillbaka lite bottenvrid då? | |
| Egentligen krävs en mappning även vid byte till fullflödes avgas för att ens få ut några hk. Men din bil kommer gå bra med avgas och kattarna utan mappning, inte tappa så mycket på botten, det är när grenröret säts på som du tappar bottenvridet. Frågan är om det är värt en individuell mappning med bara dessa 3 delar bytta på din motor. | |
|
Hur pass mkt tappar man i bottenvrid om jag slänger dit grenrör och allt efter + insug? Kommer den vara helt död eller? Är de så man får köra på låga växlar för att den inte tyar annars? |
|
| Har svårt att uttala mig om 328, men på ett flertalet 330n så har den tappat lite, inte allt för farligt. Oftast så har de som bytt grenrör även överladdat. | |
|
Du kan åka utan problem du tappar kanske lite men vardagskörning med mera är inga som helst problem. själv åker jag omappat med 325 insug + grenrör och snart ombyggt system hela vägen, nu endast catback. / Mvh Jimmy |
|
|
Okej! I vissa trådar jag läst verkade de nästan som bilen blev helt annorlunda jämnfört med innan bytet. Låter bra att de ff finns lite bottenvrid i den =) Är ju de som är de goa med 328! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.