AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.056

byta kombiinstrument till beg, går det? (e39)

tu
125
tudor2
528ia -97
Hej.

Ska till att byta mitt kombiinstument till ett annat beg. från skoten(pga pixelfel), undrar om det går?
Har en 528ia -97 e39 med checkcontrol samt den lilla svarta avtagbara boxen på baksidan av kombiinstrumentet.
Går det att byta kombiinstrumentet och flytta över min box till det nya(beg) instrumentet, eller kommer jag få problem då?

Thomas
Ne
292
Neroht
523ia-97
523IM-06
325IA M-sport-08
325ia E93-10 (LCI)
335i F30 2012
428i GC xdrive 2016
430i GC LCI xdrive 2018
M235i xdrive 2020
du kommer att få en röd prick vid km räknaren som visar att mätaren är bytt...går bara med nytt instr om man vill ha allt ok/M
tu
125
tudor2
528ia -97
ok, tack för svaret.
Men all info om mätarställning osv. kommer att vara som vanligt alltså?
Vill ju inte få problem med att den inte stämmer.
tu
125
tudor2
528ia -97
Svarar på min egen fråga om det kan vara av intresse för någon.
Har nu bytt mitt kombiinstrument till ett jag hittade på skroten för ynka 1250:- och allt fungerar till 100%. Och att det skulle lysa en röd prick vid km räknaren som visar att instrumentet är bytt stämmer inte. Allt är som det var innan fast med hela pixlar.

En annan fråga.
Någon som vet hur den flata plastkabeln är fäst vid displayglaset, är den limmad eller värmd fast på något sätt? Har nämligen plockat isär mitt gamla och ska försöka repa det. Behöver nu vilken metod som används för att sätta fast kabeln för att ev. kunna åtgärda "glappkontakten". Har lyckats fått isär displayen så att jag kommer åt för att åtgärda det, om det bara finns en metod för det.

MVH Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.