|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har inga erfarenheter kring Makaronidäcken, men skulle inte välja att köpa nåt andra-sorterings märke eller no name om jag kör lite mer inspirerat eller BMW. Som många andra sagt, Michelin, Conti, Bridgestone elr Pirelli är att föredra och är hyffsat billiga på Däckonline eller kanske även Gummihuset. Om du inte haft semester än och tänker dig ner till Autobahn, varför inte svänga förbi nån däckshandlare där? Brukar ofta finnas i närheten av bilhandlarna så svårt att hitta ska det inte vara. Enligt uppgift ska dom vara billiga i Tyskland, som Däckonline i alla fall. Köp ett kvalitetsdäck, är ju det enda som är din kontakt med världen när du kör ett ESS :-) Niklas Fransosen |
|
|
anmith: Det test du hänvisar till bygger på värderingar av "vanliga dödliga" som dej och mej. Förmodligen sätts ej däcken på prov till sin bristningsgräns och det är alltid lätt att tro att man köpt ett bättre däck än vad man egentligen gjort. En del skriver ju faktiskt också att dom är riktigt dåliga på blöt vägbana. Problemet, vare sej man använder bilen som glidare eller racer, kommer den dag du behöver tvärnita (eller panik-väja) för något på blöt vägbana, t.ex. ett barn som springer ut framför dej. Då kan det vara bra att ha ett däck som "uppför sej som det ska". Enligt de tester jag läst så har NS-2 elva meter längre bromsträcka från 100-0 på blöt vägbana jämfört med flera "märkesdäck". Det innebar enligt testet att när bilen med märkesdäcket står still passerar den bil med NS-2 däck i 55 km/h. Kanske tänkvärt. Jag säger inte att märkesdäcken är felfria men jag betalar hellre ett par hundralappar extra än att riskera att hamna i en svår situation p.g.a. att jag valde fel däck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.