AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
577

Såg en 3-serie coupé utan lås i dörrarna

Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Hejsan,

Rubriken säger allt. Vad kan det vara för speciallösning månne? Har de plockat bort hela låscylindern ur dörren eller bara döljt den med en täckande dörrhandtags-del (själva plastdetaljen runt handtaget)?

Kan tänka mig att inbrottstjuvarna kliar sig både en och två gånger i huvudet när de inte hittar något hål att banka in en mejsel i...

Någon som sett eller har denna lösning? Den verkar inte vara så dum. Fast då får man ju så klart hålla tummarna att centrallåset lyder under vinterhalvåret.

Micke
Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Förr, när jag höll på att bygga om bilarna, så var det poppis att lägga igen alla hål med mera, och ett fett nyckelhål såg ju för dj..., Ja just det, ut.

Då kopplade man helt enkelt C.låsen till larmet som sköttes av fjärrkontrollen. Alternativt så fanns det vissa som la en liten knapp under bilen man kunde "kicka" med tåspetsarna... Men då är ju bilen i princip olåst, vem som helst kunde ju öppna.

[ www.tocnet.nu ]
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Såg ett reportage om en volvo i bilsport. Han hade gömt ett nyckelhål under ena dörrlisten (var bara att vika ut den). Detta utifall dosan eler nå annat skulle strula.
Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
Man har ju det kopplat till fjärren skulle denna lägga av kan man ju alltid öppna ifrån skuffen!

/
Joppe
Man kan ju kanske ta dörrhandtagen från ett par bakdörrar och sätta fram, så slipper man ju se nyckehålet. Sen styr man bara låset med fjärren till centrallåset.. praktiskt o snyggt.. jobbigt om batterierna till dosan tar slut bara..
Men gör som Anders Eriksson (han med camelont-940 i Bilsport) och sätt låset nån annanstans.. rätt smart..

Johan
Jani at KM
Ta bort låsen?
Jag har inga dörr-handtag ens` på bilen!
Då får tjuvarna fixa bärgare istället!!!

Men det är inte det enda jag gjort med min bil...

M3VLIG
Bara att köpa ett täcklock till låset på vänsterdörren
till en engelsk högerstyrd bil... Är ni med? /RS2
X.
Men om bilbatteriet dör då... Då kommer man ju inte in.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
lägger du täcklock på låset bara för att tjuvarna ska få det svårare?
knappast blir det svårare då får du rutan krossad..
O det e inte roligare..
hellre förstör dem låset än rutan
Haettman
HAr för mig att det var poppis bland Volvo-raggarna på 80-talet att plocka bort lås och handtag, satte dit nån sorts magnetlås istället som både låste upp och öppnade dörren. Ja, det krävs att man har ett färskt batteri. Men det gjorde det på Mercedes orginal centrallås också en gång i tiden.

Och inte behöver man krossa rutor, det finns så många andra sätt att ta sig in i en bil. Det är fler en en gång som kunder lämnat in sin bil på verkstad och åkt därifrån med nyckeln.
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
Jani , finns de nått som du inte har gjort med din bil....de e väl inte mycke kvar av orginaldelarna...hehe

/Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.