|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en BMW 325i -91 årsmodell. Jag har tänkt att köpa en japsdämp men vet inte om den passar. Tacksam om nån kan ge mej anslutningsmåttet så jag vet om den passar. Nedan kommer lite information om japsdämpens mått från hemsidan. Totallängd: 51 cm Anslutningsdiameter: 2.5" Slutrörsdiameter: 4.0" Burkdiameter: 15 cm Vikt: 3.6 kg Justerbar dämpinsats Säg till om ni vill ha mer information så fixar jag det. Tack på förhand | |
|
Ofta när jag undrar över ett mått på min egen bil, så brukar jag använda något som heter "måttband" eller något annat som heter "skjutmått", beroende på vad som är lämpligast för jobbet ifråga. Det går MYCKET fortare än att skriva till ett internetforum och sedan vänta på svar. Jag vill inte låta elak på något sätt, men om man nånsin ska lära sig att meka med sin bil, så är första steget att man orkar göra de oerhört grundläggande sakerna... En ytterst snabb blick in under din bil, så hade du sett att du har dubbla smala rör under bilen, inte ett enkelt grovt. Det behövs alltså lite anpassning för att få dit en japsburk, kanske i form av ett Y-rör ("byxrör" kallas det ibland) eller i form av att du bygger om japsdämparen. Jag hade gjort det senare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.