AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
752

525i behövs "Check engine" modul för start?

Köpte en 525i -93 Vanos för nån vecka sen och har inte lyckats få igång den.
Och har sett att ja saknar 2 moduler i säkringsboxen. En för framlyserna dock ointressant, men sedan saknas en som kallas "check control module". behövs den för att starta motorn? har inte en anstymmelse till gnista så hoppas på att den modulen behövs.

MvH emil

48
175
480mogge
518 Touring -95
518 Sedan -95
Hej!

Nej det behövs inte vad jag vet. CCM är ej för insprutningen.

Mvh Jonas
Visa användare
25
Bango
530da Touring M-paket -02
Hallo.
Nej, du behöver inte den boxen. Tog ur min & det gick att starta bilen iallafall. Har du den stora färddatorn i bilen? Tänkte om det var en startkod inslagen? Om det är det så går motorn runt men den starta inte.
Visa användare
25
Bango
530da Touring M-paket -02
En CCM box kostar över 4000sek + moms hos BMW, så letar på en skrot eller här på Autopower på Powerbörsen efter en.
jag har nu listat ut att jag har startspärr på bilen därför verkar den inte tända. hur kopplar man enklast förbi den eller nollställer. det har funnits en fjärr men den verkar väck. mkt tacksam för svar, retar gallfeber att ha den ståendes utan att gå ARGH :D

har efter lite "ordnande" lyckats få dioden i luftblåset blinka röd. och central låset slöt fungera. jag plockade runt med lite säkringar. tidigare minns ja dioden lös grönt. dock startade inte bilen då heller så det verkar inte spela nån roll.

har fått reda på att det har funnits en fjärr till larmet och förmodligen startspärren. ere enklast att köpa en sådan och initiera den?

48
175
480mogge
518 Touring -95
518 Sedan -95
Hej!

Larm och startspärr är två skilda delar. Om du tittar kring rattlåset och ev har en platsring med två sladdar har du stöldskydd.

Mvh Jonas
slaktade larmet nu och har lyckats få gnista. men jag har en grön/grå samt en lila/svart sladd kvar framme under ratten som jag inte hittar vart dem skall gå. har gjort rent kamaxelgivaren. samt lyckades ja knäcka stiftet i LMM'en, måste det vara helt för att kunna få bilen att hosta till?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.