AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.272

Medföljande delar till väghållningssats från ge-motorsport!?

ra
43
razor
328i -96
Jag har köpt en väghållningssats till e36 och är lite frågande and de delar som följer med. Hur skall de användas?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ska va 4st fjädrar,2 dämpare till bakvagn och 2 fjäderben till framvagn.
Fjädern och dämparen sitter ju avskillt från varandra bak medans du måste pressa på(rätt ord??) fjädrarna på fjäderbenen innan montering..eller va de nåt annat du undra över?
Vilken sats har du köpt?
ra
43
razor
328i -96
Jag köpte deras väghållningssats. Jag har monterat fram och har då bak kvar. har fått av ena dämparen och skall sätta dit den nya, och undrar hur jag skall lägga de brickor etc. som följde med dämparna. det medföljer ju en ganska tjock svarvad bricka, ett plastlock, och en "stor" bricka. skall dessa läggas på i den ordningen jag räkna upp dem?

hoppas det inte blev allt för rörigt skrivet...
ra
43
razor
328i -96
? någon som vet?
Eliminator
Hm...Jag vet att jag sett en skiss på hur delarna ska sitta men hittar den inte...Skicka ett mail till GE angående det.
ra
43
razor
328i -96
jag ringde och fråga å han fatta ingenting vad jag menade.. blir så trött. jag monterade efter vad som såg bäst ut till slut.
Hy
126
HypeX
Annat märke
Nu har du redan monterat ser jag, men till min sats följde det med en beskrivning om hur allt ska sitta.
Den tjocka brickan ska sitta på insidan undre bulten som sitter i stötdämparna bak.
Dom rackarna missade jag när jag satte dit dämparna, så fick ta lös och sätta dit dom i efterhand.
Funktionen på dom är väll att gummibussningen i dämparen inte ska kränga ur undre dämparfästena när man tar kurvor hårt antar jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.