|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 ci -01, nu har jag börjat få vibrationer i ratten då jag bromsar kraftigt i högre hastigheter vid 90 km/h och uppåt, hör också en dunkade ljud från höger fram då man kör på ojämn väg samt när man svänger kraftigt. Någon som har nån ide om vad det kan vara? | |
|
Min bil vibrerade hela tiden och speciellt mkt när jag bromsade in, ett "lätt" spindelledsbyte och inbromsvibrationerna var gone with the wind :) Kanske kunde vara en idé? Mina hade aldrig blivit bytta sen 97 iofs :) |
|
| Kan vara spindelleder, en annan möjlighet är att bromsskivorna fram är skeva och behöver bytas. Hur långt har bilen gått? | |
|
Tack för svaren! Bilen har gått 8000 mil, Jag vet inte om det är spindelleden eller skivorna men jag vet att det kom helt plötsligt, det har alltså inte kommit stegvis. Samt att jag hör ett klonkande/dunkande ljud när jag kör över tex brunslock samt när jag svänger. Om det är spindelleden, ngn som vet vad den kostar samt arbetet? |
|
| Det kan även komma vibrationer ifall du har bytt däck till en lägre profil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.