|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jag fick ett mail av en kille som arrangerar banmöten på gamla F15 i Söderhamn. Han tyckte dock att det var få BMW som kom. Detta är ett s.k. öppna banmöten där alla bilmodeller är välkomna.De delar in gatbilarna i 3 grupper efter erfarenhet hos förarna, och om behov finns även en racingklass. Gatbilarna måste vara besiktigade, skattade och försäkrade (vi gör en besiktning innan aktiviteterna startar), racebilarna måste ha vagnsbok och förarna licens. Naturligtvis måste hjälm och bomullskläder bäras. Aktiviteterna börjar kl.08.00 med besiktning, fortsätter med förarmöte kl. 09.45. Kl 10.00 startar bikörningen och pågor till ca 15.00. Kostnaden är endast 300,- per förare. De datum som är aktuella för i år är: 19/5, 2/6, 30/6, 1/9, 22/9 (DKW möte). Frågan är ju om så många visste om detta, men nu vet alla i närheten iallafall.(eller åtminstånde de som läser detta forum) |
| Det vore ju kul om man kunde åka dit med ett stort gäng när det är DKW möte. | |
e-b |
Tycker det bränner lite i hjärtat när man säger "banmöte" och menar flygraka med koner.... "Banmöte" har man lämpligtvis på en "motorbana" och det har vi x antal av i sverige. Allmän asfaltyta modell nerlaggd flygplats bör nog betäcknas som något annat. |
| Det är inte bara på en flygraka. Man kör runt en bana... Faktiskt skitkul att titta på. Kom dit alla som kan. Dom kör även motorcyklar. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
e-b, flygrakan får de inte nyttja, jag tänkte om vi skulle nyttja den och köra en "Gävleträfen" även i Söderhamn. Men icke... |
e-b |
Jag har besökt Gävlefräffen och den är trevlig. Som träff helt kanon. Men körningen gör man bäst på en motorbana. |
| Taxnings banorna på F15 är inte kattskit om Ni får anv. dessa för förarträning. Nästan så att man blir sugen på att uppleva gamla lumparminnen och dra dit :) | |
| Dom har ju bedrivit någon förarutbildning för ambulansförare där ute. Var ganska kul att kolla på när jag jobbade där förra vintern. Verkade inte lätt att häva en sladd med en cheva-ambulans... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.