|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har koll på om effektökningen på 535d (272hk/560nm till 286hk/580nm) som skedde nyligt bara är "mjukvara" och i sådana fall om man kan uppgradera till detta ? Frågade hos ÅF men de hade ingen aning. Någon här som vet? | |
|
Är också nyfiken, någon som vet något mera? Inte så mycket effektökningen jag är ute efter utan att bränsleförbrukningen enl BMW har gått från 0,8 till 0,68 Mest landsvägskörning så landar min 535d (272hk) ofta på 0,77 liter/milen, räknat med trippmätare och liter tankat. Datorn säger 0,75 men är kanske KCR-boxens fel. (kuriosa, low-score är 0,57 på en lugn 4 mila tur, dvs enl skyltarna) Någon som har 286-versionen och kan säga vad den drar? Är ju alltid roligt om man kan få sin bil att gå lite snålare :) |
|
|
Jag har kört med ett snitt 0,57 från Sälen till Linköping m 4 pers och takbox. Förra veckan vi var uppe i Sälen gick den på 1,2 så det kan skilja en hel del. Just nu kör jag helt original 286hk. //Stefan |
|
|
Hej! Chippar du en 535d bör du väl inte gasa ur den allt för mycke,dricker nog bara mer bensin då, är väl som alla andra chippade bilar. Så det är sån stor skillnad på 535d och 530d. Farsan har 530d 231 hk. Den går mycke billigt även fast man gasar. Typ 0.6 hela tiden. Går gött gör den med men jag kan bara tänka mg hur en 535d går. MUMMA! IronIsHard |
|
|
Bensin ska de tju inte vara...hehe Diesel IronIsHard |
|
|
Ja det är skillnad mekaniskt mellan de två versionerna av X35 dieseln. Har läst det i någon officiell BMW information men kommer inte ihåg vart. Mvh /Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.