|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om bromskivorna + beläggen till M3 E36 passar på min Z3 Coupé -02 utan modifieringar?Har nämligen fått ett bra pris på 4 st slitsade skivor + ferodo sportbromsbelägg för 3900:- allt är nytt! /Ricke | |
|
Ingen som vet nått om detta?? /Ricke |
|
|
Länk Länk Länk Länk Länk Länk Mmm Coupe |
|
|
Okej, tack för länken!Såg då att M3:an och z3 M-coupé har samma skivor 315*28, Z3 3,0L har 300*22 så med andra ord så måste jag nog byta bromsoken också eller?Skiljer ju 6mm på tjockleken....328 E36 har ju bara 286*22 så det går ju inte heller :( Alternativet är ju att lämna in orginal skivorna för slitsning om det nu inte går att köpa färdigt? /Ricke |
|
Ampe |
Du kan köpa dem färdiga hos www.bromsmannen.se /Andreas |
|
Nån som har erfarenhet av bromsmannen.se??? /Ricke |
|
Ampe |
Sök på "bromsmannen" på forumet =) |
|
Vet inte vad du ska ha dina bromsar till... om det bara är för vanlig gatåka eller om du ska köra på riktigt... Ska du bara köra gata är det kanske inte så viktigt men ska du ha riktiga grejer så ska du ringa peansweden Länk . Dom har grymma grejer men det kostar lite mer... köpte bromsar fram till min M-roadster... kostade ca 10' för PFC skivor och belägg. Värt varenda krona enligt mig men ska man bara ha slitsat eller större för att det är fräckt är det nog inte det mest ekonomiska alternativet. /Magnus Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.