AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
804

Växellådan ballar ur

Be
8
Bettan323iA
323iA -99
Har nyligen köpt mig en BMW 323i med automatlåda.. Nu är det så att när jag lägger in sportläget och trampar på, så börjar bilen "rycka". Sen kan jag inte köra snabbare än 70 km/h, varvtalet ligger på ungefär 3000. När detta hänt har jag stannat bilen, tomgången är då mycket ojämn och hela bilen skakar. Efter omstart fungerar allt som det ska igen. Det har dock inte blivit så här varje gång, men det är väldigt störande. Någon som har några tips eller erfarenheter av detta?
Tjena Bettan!

Tråkigt att ingen verkar kunna hjälpa dig. Tyvärr har jag själv inga tips. MEN LYCKA TILL MED DITT NYFÖRVÄRV!
jag kan berätta lite om en kompis som har haft samma problem. och till sisst så slutade lådan att driva helt. nu står bilen och väntar på att få komma igång igen.., vi sk aoch hålle rpå IBLAND med att byta den men hade jag varit du så kör till verkstad och hör med dom..

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Har du köpt den på firma eller privat?

AE
Be
8
Bettan323iA
323iA -99
Privat, tyvärr..
Be
8
Bettan323iA
323iA -99
Ingen annan som har något bra tips..?
Men det blir väl till att lämna in bilen.. den gjorde likadant igår, inte på sportläget utan på vanliga. Lite jobbigt när man tänkt köra om och så börjar bilen bete sig så.. :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.