|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vid köp av M5 Touring finns det nåt speciellt att tänka på. Några speciella oljeläckage som man skall kolla extra noga etc. det är lite mer "tickande" ljud (svårt att förklara) i motorn vid tomgång än en "vanlig" 5-serie men jag tycker det låter likadant i en M3 E36. Skall det vara så? Den har gått 12,400 mil. Jag måste ju säga att det är ju ett jävla krut i den och speciell vid 3500-4000 varv och för inte tala om ljudet. Mmmmmmmmm som i BMW M......... :-) BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) | |
|
Koppling+tryckplatta, kamkedjesträckare+kamkedja, ställa ventiler, frambromsar samt några bussningar i framvagnen var det jag fick bytt på garantin på min ga M5 3.8 -95 när jag köpte den. Var kanske lite väl nitisk mot säljaren men det var ju garanti... Mvh Asken |
|
|
Brukar kamkedja och sträckare behöva bytas??? Enligt Motorjournalens beg.test skulle det vara en kanonbil under förutsättning att servicen är utförd som den ska. Hur mycket ska man ungefärligt ge för en -92-93. Kravet är ju givetvis att den är fullservad. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.