|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fått svar men jag vet inte om det hjälper mig, jag är inte så jättebra på tyska... Här är svaret, dom hänvisar inte till något godkännandedokument: vielen Dank für Ihre Anfrage und Ihr damit verbundenes Interesse an unseren Produkten. Die von Ihnen angegebene Anhängerkupplung BM0314 ist bis zu einer Anhängelast von 2,0 t geprüft und freigegeben. Die generelle Anhängelast wird bei Eintragung bzw. Abnahme durch den TÜV oder die DEKRA festgelegt. Wie der Vorgang in Schweden gehandhabt wird, ist vor Ort mit dem TÜV zu klären. Für Rückfragen stehen wir Ihnen jederzeit auch gern telefonisch zur Verfügung. mit freundlichen Grüßen /Mats J |
|
|
Din angivna dragkrok BM0314 är prövad och godkänd för en last på 2,0 ton. Sedan blir det svårare för min skoltyska. Jag tror de hänvisar till svenska bilprovningen för mer exakt information. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
Paap Reeder |
"Wie der Vorgang in Schweden gehandhabt wird, ist vor Ort mit dem TÜV zu klären." ... ungefär så här står det: Hur processen handläggs i sverige måste klaras ut på ort och ställe med TUV ... d v s sannolikt menar dom vårt VV ty TUV är väl den tyska motsvarigheten. Således mejla till VV i Borlänge och fråga om kroken kommer att godkännas. Nu tror inte jag det i o f s ty då borde väl en försäljningsavdelning veta vilkan krok som har blivit typad i vilket land. MVH /// Paap R |
|
Det är ju rätt svårt att maila VV och fråga sålänge man inte fått något dokument från tillverkaren... Man skulle kanske maila och be om kopia på deras intyg. Eller vänta till på Måndag och be en Tysk jobbarkompis ringa dom och kolla... /Mats J |
|
|
Förresten, går det att få tag på SS3501 på nätet och kolla vad som behöver provas, kanske inte är så svårt att testa och skriva intyg själv, jag har ju lite bakgrund vad gäller hållfasthet eftersom jag suttit av tid på Chalmers (för att bli Civilingenjör Maskin...) och även konstruerat lyftkranar i 5 år... /Mats J |
|
Paap Reeder |
... låter som ett ännu mera stiff projekt än min dispens från vv på min 1658 ... men "ingenting kommer av ingenting utom dammet i fickorna." MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.