AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
748

Hotell vid Nurburgring

32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Nån som kan rekommendera ett eller flera bra hotell vid Nurburgring

Daniel

-www.autokonsult.se-

Länk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Namnet Die blaue Ecke dyker upp i mitt minne. Är det inte några svenska fd motorjournalister som äger det eller så? Tror det ska ligga där i närheten.

Mvh Johan
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Det finns ju dorint hotell som ligger alldeles vid banan med balkongen ut mot startrakan....men det lär väl kosta en slant att bo där.

Jag var nere i helgen på F1 och då bodde vi på Park Hotell som ligger i Bad Munstereifel. Ungefär 4 mil från banan och väldigt rolig väg mellan. Annars finns det många hotell i byn Adenau som är den närmsta (1 mil ungefär) vad vi kunde se
Blaue Ecke som ligger i Adenau är mer känt för sin goda mat än lyxiga rum. Huset är snett och vint och hur många hundra år som helst. Dessutom finns ju de olika gästböckerna för olika länder att läsa i medans du väntar på maten. Glöm inte att skriva i den svenska! Ett besök här är ett måste oavsett var du bor! Vill du ha lugn och ro testa Haus Gerda som ligger i byn ,har bara några rum men med tysklands fräschaste frukostägg. Zur Burg brukar vara ett ställe man träffar andra svenskar på. ojämn kvalitet på rummen beroende på i vilket hus du hamnar. Bäst i de nybyggda annexen sämst högst upp i den gamla huvudbyggnaden där restaurangen ligger. lLindenhof lite längre ner på samma gata i byn ungefär som Zur Burg Men enbart gamla byggnader. Vill man höra hålligång hela natten skall man satsa på Pistenclause även den centralt i byn. Dessutom finns det gott om småbyar runtomkring med hotell oftast i lägre prisklass. Men alla priser far i höjden vid större evenemang. Ärman ute itid kan man anlita det lillaturistkontoret med hotell och rumsförmedling som ligger vid banan. Kanske finns den även på nätet?/ Gammal ringräv.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Tack för tipset Toomas. Kommer väl till pass när Sthepan735 o. jag ska till Ringen i september.

P.S. Vi ses på Lunda;)

Min gamla pärla: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.