AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.159

Montera angeleyes på E39a med Xenonljus

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Om man har en E39 med Xenonljus originalmonterat. Kan man behålla de om man köper angeleyes från stylingfirmorna? Brukar ju ligga på ca 3000:-

Eller kan man göra så att man behåller xenonlyktorna och bara uppdaterar till en modernare blinkers som fanns på senare E39. Är ju framför allt blinkersen på de gamla modellerna som är fula oavsett de är vita eller gula. Vill ha klara och snygga.

Mvh Daniel
Vill du uppdatera utseendet till det som de nyare lyktorna har är det nog enklast att köpa nya strålkastare hos BMW. Då kan du behålla Xenonljuset.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Som sagt: det skiljer på hela strålkastaren utseende mässigt så vill du ha en nyare look så måste du byta hela strålkastaren , det går inte att byta ngt separat.
Ett billigare alternativ är att bara byta frontglaset till ett med faceliftblinkers. Då får du snyggare blinkers till ett humant pris, dock får du ej angeleyes.

Kolla på länken nedan så ser du vad jag menar.

Länk
Mattias_johan
Det går inte att byta bara frontglaset till ett glas från en faceliftstrålkastare det passar inte alls.
Tror till och med att glasen på facelift är fasta och inte går att ta bort.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Vet inte riktigt vem man ska lita på här ni säger mot varandra,,hehe Så hur är det igentligen??

Kan jag byta endast bllinkersglaset eller ej? Ser inte ut som att det sitter ihop med det stora strålkastarglaset (plasten)
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Bryr mig inte så mycket om angeleysen men mitt xenon vill jag ha kvar måset ju vara bättre än eftermarknads produkter.. Skulle helst bara få bytt ut blinkersen om det är möjligt..
Mattias_johan: Om du tittar på länken så ser du att det är frontglas anpassade till e39 96-00 med faceliftlook. Dessa glas passar således alldeles utmärkt på en pre-faceliftbil. glasen på facelift är alldeles riktigt limmade och går ej att byta ut och passar ej pre-facelift.
Mattias_johan: Om du tittar på länken så ser du att det är frontglas anpassade till e39 96-00 med faceliftlook. Dessa glas passar således alldeles utmärkt på en pre-faceliftbil. glasen på facelift är alldeles riktigt limmade och går ej att byta ut och passar ej pre-facelift.
Ska försöka förtydliga mig lite.

d.fagersten: Både jag och mattias_johan har rätt, men vi pratar om olika saker.
Du har en bil tillverkad mellan 96 och 00. På de årsmodellerna går det att byta enbart lyktglasen, bara att knäppa lös från strålkastaren.
De jag länkat till ovan är sådana glas, men de ser ut som faceliftglasen (Projektorblinkers).

Från år 01 är hela strålkastaren annorlunda, glaset limmat, andra reflektorer, andra blinkers, angeleyes mm.
Det är det mattias_johan syftar på, dvs. du kan inte ta ett glas från en bil efter 01 och montera på din bil av tidigare årsmodell, för det passar inte alls.

Alltså, glasen i min länk ovan, passar din bil. Punkt slut.

Mvh Carl.
Mattias_johan
Carl: Missuppfattade dig innan trodde vi snackade original och inte eftermarknads produkter. Men kan du tänka dig eftermarknads produkter så skulle jag hellre valt en ny lampa med angel eyes som den på länken ovan.
Ska tydligen vara tillverkad av FK som ska hålla hög kvalitet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.