|
|
|
|---|---|
|
Hej. Först vill jag tacka alla på denna sidan om tar sig tid att hjälpa oss som inte har så stor erfarenhet. Tack vare denna sidan och alla inlägg bytte jag vattenpump och termostat på 3 timmar. Nu till mina frågor. 1. Efter bytet och luftningen har jag inte fått till någon riktig värme i bilen och måste höja temperaturen till max(32 grader) för att få bort imman på rutan och ändå tar det mycket längre tid än innan. Kan det fortfarande vara luft kvar i systemet? 2. Det läcker in vatten någonstans vid solskydds fästet på passagerar sidan dock ej från dörrlisten. Är detta ett vanligt fel och är det någon som har en tanke på var vattnet kan komma in? | |
|
1: Har du luftat kylsystemet ordentligt? det är lite småkrångligt att få det bra. Jag antar att cirkulationeninte blir så bra med massa luft i toppen (plus att toppen mår inte bra av det). Men du har inge bekymmer med att motorn går varmt?,,,vilket get borde göra om du har luft kvar. Annars hade jag chansat på termostaten, men den är nybytt säger du ju. Har du monterat den rätt? Ska väl sitta i en viss vinkel tror jag (du har någon märkning på den som ska sitta kl 12 eller liknande), men antar någon snart berättar det här i tråden ;O) 2: Taklucka kanske? Eller så har det hänt förr att listen runt framrutan läcker, men då har det vart in i databoxen som sitter under rutan, men är väl inte omöjligt att det läcker överkant heller antar jag. Jag har bekymmer efter fönsterbyte att det läcker in vatten till boxen,, vilket resulterat att jag aldrig tvättar bilen i biltvätt längre. (Lika bra, bilen blir mycker renare om man gör det själv). Lycka till |
|
|
Nix, motorn går inte varm. har kört från simrishamn i sydöst till göteborg(ca 37 mil) i måndags kväll i rätt så bra tempo. Ca 130-160km/h utan problem.. möjligt att den inte sitter i rätt läge, inte jag som skruvade på den nya.. fick assistance av lillebroren. men han har gjort samma grej innan så jag antar att han vet vad han gör. Jag har ingen taklucka, men ett stenskott i övre hörnet på passagerar sidan. men vattnet kommer liksom inte där när det väl kommer. det börjar alltid bli mörkt/fuktigt vid fästet till solskyddet. sen klättrar det neråt till skarven mellan a-stolpen och innertaket, sen vidare ner längs a-stolpen.. så det är inte sidorutan iaf. men det låter ju inte helt omöjligt att det trots allt kommer från rutan.... Tackar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.