|
|
|
|---|---|
|
-------------------------------------------------------------------------------- From: "LEY_MOSS@YAHOO.CO.UK" <LEY_MOSS@YAHOO.CO.UK> To: "" Subject: Ang. Bmw 523 Date: Tue, 24 Jul 2007 14:37:46 +0200 >Förfrågan angående annons på Autosale.se > >I AM INTERESTED IN BUYING YOUR CAR FOR A CLIENT OF MINE WHO IS PRESENTLY IN AFRICA,GET BACK TO ME WITH THE CONDITION OF THE CAR AND THE LAST PRICE FOR THE CAR.HOPE TO READ FROM YOU SOONEST. > >Annonsen finns på: >---------------------------------------------------------------------- >Brevet skickades via ett webb-formulär på www.autosale.se angående din >annons: Bmw 523 > >Personen som kontaktade dig känner inte till din e-postadress >förrän du svarar på detta brev. Observera att vi inte kan veta om >avsändarens e-postadress (LEY_MOSS@YAHOO.CO.UK) är korrekt angiven. >---------------------------------------------------------------------- >www.autosale.se - Gratis bilannonser! > Så... Vad går detta dravel ut på? Är det den gamla vanliga check-svindeln? Dvs skicka in ogiltig check med lite mer än överenskommet pris på bil och sedan be om att man ska sätta tillbaks överskjutande pengar på deras konto och därigenom få en skuld på dessa hos sin bank då checken var ogiltig? | |
|
Hahaha, att de bara orkar hålla på! Googla afrikabrev eller vad det nu stod om. Finns en Engelsman som drev dem till vansinne, roande läsning... Eller det kanske var här på forumet den länken fanns? Hursom, ja UNDVIK! |
|
|
Jodå! Något liknande har jag också fått... håll dig undan säger jag bara. Här är en länken ni pratade om, tror jag: Länk |
|
| Fick mail ang en Omega jag sålde, så jag sa att för att vara riktigt säker på att han var seriös bad jag honom att skicka en bild på sig där det stod "jag lurar pengar av XXX". Dumma jävel. | |
|
Annonserar du på mobile.de så får man alltid en drös såna svar, bara att deleta. Synd att dom börjar spama svenska siter också. Gemensam nämnare för dessa skojare är att de har mailkonto hos Yahoo. Mats BMW CS #5847 |
|
| Någon mer än jag som känner lukten av ett sk. Nigeria brev. Driv med dom eller ignorera helt | |
| Fick också ett liknande mail när jag sålde en audi s6 förra sommaren, kan väl aldrig vara någon som blir lurad av nåt dyligt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.