AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.490

Har jag en AUX ingång på stereon? Funderar på köpa en "BMW Aux input cable"

Tjena!
Satt och funderade på hur det lättaste sättet att koppla in en mp3 spelare skulle vara i min 330ci -01. Hittade då på en tysk sida nått som heter "BMW Aux input cable" och det lät ju intressant. Denna skulle man bara koppla in på baksidan av orginalsterion på aux ingången så var det klart. Skit enkelt. Dock så vet jag inte om min bil har en AUX ingång på baksidan. Har alla E46 modeller det eller beror detta på vilken typ av stereo man har eller om man har navi eller inte osv osv. Någon som kan upplysa mig om detta? Orkar fan inte riva ut allt och sedan upptäcka att kabeln inte går trycka i någonstans.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Om du har den nya kontakten på radion (med flata stift istället för runda) så har du aux input. Oftast fanns dessa ej på bilar tillverkade förrän efter 2001, men jag har hört talas om 2001or med det nya kontaktdonet.

/Andy
Och för att se de så måste jag ta lös stereon eller??
na
630
navi
BMW325xi -06
Finns en tråd om detta förut, något om att det är väldigt dålig känslighet på Aux-ingången och att det inte går att åtgärda på E46.
Använd Sök funktionen och skriv Aux ingång.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Ja, tyvärr är det enklaste sättet att ta bort radion och kolla på kontakten. Det är inte alltför svårt dock.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.