|
|
|
|---|---|
| Vad tycker ni om E60/E61 som inte har dörrlist? Drabbar dem utav fler parkeringsskador jämfört med andra som har dörrlist? | |
|
En "designgrej" som ju nuförtiden är "poppis" bland biltillverkarna.. Värdelöst enligt mig..Torde finnas ett inte obetydande antal E60/E61 som har skador på dörrarna idag... Mvh Janne. |
|
|
Skit snyggt! Man får parkera långt bort från andra bilar bara ;-) Inte ett enda dörruppslag efter 3 år och 3 månader och 10.500 mil ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Sim>>>Grattis ;) Mvh Janne. |
|
|
Kul för dig Simon som har klarat dig från dörruppslag :) Personligen tycker jag att det är synd att det saknar dörrlist på en sådan bil i den prisklassen. |
|
|
Tror en list hade påverkat designen klart negativt. Som sagt ovan, bara att parkera avsides men det hade jag gjort ändå med eller utan list. Har så länge klarat mig...puuuh... men det är brukar vara svårt i ländgen. Miatan hann bara bli en vecka gammal när någon slog en bakdörr i bakskärmen :( |
|
|
Man får vara lite försiktigt, inte minst när familjens treåring själv skall ta sig ut ur bilen - brukar hålla med handen runt dörrens "yttersta kant" när den är öppen, på så vis klämmer jag bara sönder min högerhand. Men plåten klarar sig! :-) ---- BMW CS #6212 |
|
|
"klämmer jag bara sönder min högerhand" Vad gör man inte för sin bil :) Det känns ändå på något sätt naket och oskyddat när bilen står vid parkeringen utan dörrlist. |
|
|
Hamnar man brevid fel bil eller bilägare så spelar det sällan någon roll om man har dörrlist eller inte. Bucklor får man ändå. Personligen parkerar jag på säkrast möjliga plats ändå. Länk |
|
|
Dessa dörrlister. Jag har dom på min bil, skulle inte ta bort dem, det skulle se naket ut på en E46 som annars har dem. Men inte tusan är jag mindre rädd för dörruppslag, listen är likt kofångaren inte ett ställe på min bil där det är "ok med lite repor och märken - de är ju därför det sitter där". På nyare bilar, där dem finns, likt min, är dom ju ändå lackerade dessutom. Så parkera helt enkelt inte bredvid bilar som är äldre/billigare än eran egen. |
|
| Fördelen med diskreta, lackade dörrlister är ju att man kan komma undan betydligt mycket billigare om en sådan ska lackas, än om det handlar om hela dörren och omkringliggande merytor. Dessutom kan listen lackas på förhand, och bytas snabbt med kort ståtid. Så visst finns det fördelar med lackade lister, om man nu har sån tur att uppslaget träffar den. | |
|
Ja,visst går det att parkera "någon km ifrån stället man ska till",men ibland så måste man parkera bredvid en annan bil...Eller varför inte om man har en trång parkeringsruta själv som tarvar extrem försiktighet av alla o envar, då kan det bli lite jobbigt att ha en bil med dels lackerade lister eller som nu frågan var ställd helt utan dylika tingestar :) Jaja,alla följer modet så ock BMW ;) Mvh Janne. |
|
| Dubbel parkerar alltid numera på! eftersom jag har fått lacka om hela bilen efter alla dörruppslag o liknande som ANDRA gjort | |
|
Det verkar som att biltillverkarna lätt kan ta bort en detalj som t.ex. dörrlisten och säga att det är en ny design. Dubbelparkera, låter bra (har tänkt göra det själv oxå), men vågar man verkligen göra det... då kanske någon som stör sig på det och gör nåt mycket värre än ett dörruppslag! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.