|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har idag en bmw 520 e28 som vinterbil/bruksbil. Jag tänkte byta ut den och har hittat en lämplig 525a e34. Allt verkar bra, bilen har gått 18 000 mil och har haft två ägare. Bilen importerades från Tyskland 1,5 år gammal och hade då hunnit med hela 7000 mil. Förra ägaren sade att han hade låtit kontrollera bilen och att den inte torde ha gått mer än så. De som gör mig lite fundersam är att han berättade att motorn skurit vid ca 15 000 mil pga av kamkedjehaveri (nu sitter det en utbytesmotor i bilen). Det jag blir lite rädd för är att mätaren skulle vara skruvad, troligen då i tyskland då jag ska få se papper som verifierar det den nuvarande försäljaren säger. Min fråga är: hur väl håller kamkedjorna? Är det möjligt att den gått av efter 15 000 mil eller ska man anta att mätaren är skruvad? Hur seriösa var man i Tyskland på tidigt 90-tal med korrekta mil på mätaren. | |
|
Det är alltid svårt att säkerställa milen, helst på en så pass gammal bil. Kolla istället på skicket. Min 325:a gick kamkedjan på efter 24000 mil, men det är rätt ovanligt att den går av över huvudtaget. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.