|
|
|
|---|---|
NeZaN |
På Vv står det 540i, men bilen har från fabrik följande: M-Sportchassi II M-Sporpaket M-Aerodynamikpaket Tror även det ska stå M-stolar, minns ej. Det är sportstolarna iaf. I något av paketen innehåller även M-växelspaksknoppen, M-instegslisterna, M-ratten etc etc. Det är ju M-optik på hela bilen, bör den inte klassas som en iM? Bara kul att veta, så man inte hakar upp sig på beteckningen framöver. Har ägt bilen i snart 2 månader men inte lyckats lösa problemet :D /NeZaN |
| För mig låter det som om bilen är en M. Däremot klassar väl inte vägverket bilen som en iM för det? Det är ju en 540 i grunden. | |
NeZaN |
Propeller Nä, det står ju 540i på Vägverket, så den är ju reggad som en i endast, men med tanke på utrustningen så tänkte jag att det kanske har blivit någon form av miss. Men det är strunt samma i mina ögon, bara ett roligt mysterie jag ville lösa :D Hoppas den klassas som en iM iaf. Har för mig de står lite högre i pris. Ska inte sälja den iofs, men ändå :D /NeZaN |
|
iM är väl bara vad folk brukar skriva när de har M-paket på bilen. Alltså bara nåt som gemene man säger, inget som står i officiella papper.. Rätta mig om jag har fel. Mvh Johan |
|
| Skriver inte iM på VV...... | |
| står inte M för manuell låda.. eller är jag ute å cyklar? | |
|
M står för M-sportpaket. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Som jag har tolkat det skriver endast VV 540i eftersom att BMW engång har typad grundbilen som är en 540i. Anledningen till att folk skriver 540iM är att den har M-sportpaket. VV är inte intresserade av utseende styling utan det är bara själva grunden som är intressant och det är ju att den är en 540i, vilket även står med i alla typintyg, certifieringar osv. En annan lite sak som kan tyckas rolig är ju att kollar man alternativa däckstorlekar på VV sida så ser man att alternativen förefaller hela modellserien och inte den specifika modellen(motoralternativet). Kollar man på ex. en svensksåld 330 så finns 195/65R15 som en alternativ däckstorlek, men alla som äger en 330 och har kännedom om BMW 3-serien vet ju att det inte ens går att få på 16" fälgar på den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.