|
|
|
|---|---|
| Ja, som rubriken lyder, går det att hitta en M3 E36 i bra skick för 75000kr? Det får gärna vara en 3.0, men det måste finnas AC. Vet att det ligger en del bilar på blocket som säkert går att få för dom pengarna, men finns det någon som känner till någon bil personligen? Risken att få ett skruvat/krockat vrak är väl ganska stor antar jag... | |
|
Det ska kanske gå, men köp en där det är bytt en massa saker, som bussningar, koppling och kanske även vanos då dom kan rassla en hel del på de billigare bilarna då service brukar vara slarvigt gjort.. AC brukar oftast inte fungera på de äldre då de står avställda på vintern och då försvinner ofta gasen. /Daniel |
|
|
En god vän till mig hämtade en -93:a för bara någon vecka sedan, han betalade 79´. Den känns väldigt fin med tanke på ålder och miltal (19000!?). Den har även AC. Nu var hade ju denna legat ett tag på blocket och återfanns dessutom i norra norrlands inland. Säljaren prutade rätt bra, förmodligen med tanke på att han ett par dagar senare skulle köpa en bil från handlare, där han fått ett inbytespris på M3:an som jag antar var en 10:a under 79.... |
|
| Det går nog, men kolla upp bilen ordentligt. Det skall man väl iof alltid göra, men särskillt billiga M-bilar. | |
| Tackar för svaren. Jag har märkt en sak på de bilar jag kollat upp, de har oftast haft väldigt många ägare, 10-15 st på 10 år har de flesta haft. Det känns ju inte speciellt roligt, en massa gasglada förare som sålt bilen när de upptäckt priserna på service kanske... | |
| Många ägare är sällan positivt. Risken är att bilen har fått mycket spö och lite kärlek, vilket visar sig förr eller senare. | |
|
Rättelse: det var 70k. Kanske inte särskilt väsentligt. Men ändock. Rätt ska vara rätt. |
|
| kombinerar du brist på AC med en mindre populär färg, originalfälgar, gula blinkers etc så kan du mycket väl få en välskött M3 3.0 för de pengarna. Fä ägare är viktigare än få mil... | |
|
Ibland undrar jag om det verkligen är bra med få ägare. Ser jag till mig själv så är jag mest noggrann med skötsel när bilen är nyköpt men efter ett tag så svalnar nymodighetens intresse och man kan slarva med tvätt osv. Eller slarva och slarva, man "överbeskyddar" inte bilen på samma sätt iaf. Flåklypa |
|
|
på tal om ägare så köpte ja min av en herre som hade haft den i 10 år.. känns ganska säkert enligt min mening, dock så fick ja lägga till 15 på dom 75... ///MVH Johan |
|
|
Min bil har haft 15 ägare senaste 10 åren. Bilen har gått snart 17000mil. Fram till import så är boken stämplad men sen finns det bara massa kvitton på olja och sådant från olika år & datum. Räcker gott för mig då bilen är i bra skick och går som den ska. Så många ägare behöver inte alltid vara dåligt. |
|
| Min bil har också 15 st ägare på och jag var mycket tveksam till köp dock. Men jag köpte iallafall bilen och jag har inte direkt ångrat mig. Dock så vet jag ej om den är så lätt såld som en bil med 4 ägare är tex? | |
|
min m3:a har haft två ägare innan mig i sverige. Pratade med båda innan köp. Det tycker iaf jag är en fördel, så kan man iaf få hum om hur bilen är "använd".. Tror nog att man kan få en hyffsad för 75k |
|
|
Jag har nu köpt en M3 -93, 14000 mil, import -96. Blev lite dyrare än tänkt men bilen fanns i närheten och jag betalade lite extra för 18" fälgar med nya Michelin Pilot däck. Bilen har fungerande AC men inget mer, precis som jag ville ha det. Skall ta ut den på bana ibland så ju mindre extra kilon desto bättre. Vi får väl se om det var ett bra köp eller inte :) |
|
| Kul! Släng upp en bild om du har möjlighet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.