|
|
|
|---|---|
|
Har imorse stött på mitt tredje inbrott i min tank. Första gången bröt de bort hela plåten, så jag fick skaffa nya gångjärn. Jag skaffade även en låsbar tankpropp ifrån hcj. Andra gången hade de bara bänt bort låssprinten och öppnat plåtluckan, låsproppen hade de bänt bort... Jag satte tillbaks min gamla gummipropp (utan lås) och tog bort plastpluppen i plåtlocket så att det inte var låst (så att de slipper bända mot plåten hela tiden... omtänksamt...) Tredje gången, inte så svårt för dem nu, men vad de hade spillt... var ju bensin över halva grannens parkplats också... Vad tusan skall man göra? Funkar tankspiral? eller gör de hål i tanken då? Någon som på allvar har testat att koppla om tankröret till annan extra saft med motorförstörande ingredienser? Står i kö till garage... Då borde man ju gå säker. /Tomas | |
|
Placera påfyllningen i skuffen. Ordinarie påfyllningsröret ansluter du till en 10-liters bensindunk med 1 liter bensin och 9 liter vatten. De skall inte misstänka något på plats. Då hämnas de bara genom att förstöra något för att du hindrat dom i deras "arbete". AE |
|
|
Det är värre i garage,då får de jobba ifred.Prata med dina grannar och börja ta en promenad till parkeringen varje kväll.oftast är det ungdomar som kör moped som håller på och slangar. försök få tag i de...lite bensin i halsen kan få de att må bra ;) vi hade liknande problem med inbottstjuvar och ringde polisen men de gör inte ett s..t åt saken,ibland får man själv vara den elaka polisen och lära de en läxa. det börjar oftast med bensin sen är det ditt lås..... |
|
|
Teknikmagasinet säljer en liten videokamra som sänder trådlöst till en motagare som du kopplar till din tv eller video. Tror dom tar 700:-ca. Billigare än att bygga om tankröret och du får dom på video. Sen är det bara att gjöra hembesök. Lycka till och visa ingen nåd. /R |
|
| Tankspiral borde funka utmärkt, tror knappast att dom orkar grisa ner sig med att krypa under bilen och göra hål i tanken. Går inte slangen ner blir det nog snarare slangning ur nästa bil. | |
|
Tack för svaren! Får ta och kika på en tanksprial i första hand. Passar de i regel på en 518 av 94 års modell tro? Vart hittar man dem? (I områdena kring landvetter o göteborg) Börjar de göra hål på tanken/röret så blir det fullskaligt krig... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.