AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.571

Missade kamerorna på autobahn, kommer jag att få böter?

Ah
75
Ahlgren
M3 e46 SmgII -02
Hej!
Har varit iväg på en Bilsemester i en veckas tid nu, allt var super, bilen gick som ett skott på autobahn mm

Men jag missade kamerorna på autobahn och undrar om dom kommer att skicka hem böter till mig här i Sverige ?
Någon som har någon erfarenhet av detta ifrån Tyskland?
Ac
383
Acous
e21 318i -82
de skickar inget, oroa dig inte. Blivit fotad flera ggr, inga böter om du har svenska plåtar.
Ah
75
Ahlgren
M3 e46 SmgII -02
Det var skönt att höra kan jag säga.
Acous nu kan man sova sött igen hehe..
Så det har hänt dig också i Tyskland?
Ac
383
Acous
e21 318i -82
jepp, var där i 6 mån och gjorde examensarbete och blev fotad ett par ggr. Inget hände trots att jag körde väldigt mycket för fort ena gången. Med din bil är det nog svårt att ta det lugnt.
Bra att din oro försvann :-)

Har också fått p-böter i belgien som var på lika mycket som halva vår bils värde, mazda 323 kenzai :-)och då var jag student och hade inga pengar, hade tur och såg de som gett oss böter längre ner på gatan, vi hade betalat fel zon så det var missförstånd men de kunde inte ta tillbaka eftersom det var registrerat i deras manick, men den ena killen la sin arm på min axel och sa:
-Where are you from?
-Sweden
-Dont tell anyone....but don't worry, I am 99.9 % sure you will not receive the bill...

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Samma sak har hänt mig. Inga böter kommer till Sverige.

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Jag har blivit fotad några gånger i hyrbilar och då kommer ett brev hem till dig men allt står bara på Tyska i dom och min tyska-kunskap försvann som blixten när jag öppnade kuverten (kom 2 st inkl påminnelse)

Efter det har det aldrig kommit något igen :-)

"Being nice is overrated" - Garfield
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
En kompis till mig blev fotad i en hyrbil. Men det dök aldrig upp något.

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Jaha, det var fartkameror :) trodde det var kameror som övervakade trafiken. Åkte genom några sådana i helgen i en hyrbil. Är ganska säker på att jag inte höll 130. Snarare 140-150. Får se om det kommer något brev...
an
126
andpa
525iA-04
De har rätt stor marginal, körde du 150 på mätaren gick det kanske i 143, så har de 5 i mätmarginal och tar ingen som kör under 140...

Är ganska säker på att hyrbilsfirman skickar en räkning till dig. Tyska myndigheter är inte så släpphänta.

Men det är rätt billigt med fortkörning i Ty, har betalat 35 euro som minst.
an
126
andpa
525iA-04
De har rätt stor marginal, körde du 150 på mätaren gick det kanske i 143, så har de 5 i mätmarginal och tar ingen som kör under 140...

Är ganska säker på att hyrbilsfirman skickar en räkning till dig. Tyska myndigheter är inte så släpphänta.

Men det är rätt billigt med fortkörning i Ty, har betalat 35 euro som minst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.