|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för navigation på tidiga årsmodeller fram till -97? Och hur ser man vilken som sitter i? Fundrar på att köpa 7-serie. Förresten så har jag hittat denna Länk jag tycker verkar vara fin till helt ok pris. Någon som vet ngt om denna bilen eller har synpunkter. Tacksam för svar. Mvh Jojje | |
|
Länk Här e den riktiga länken! Mvh Jojje |
|
|
Vad menar du med vilken sorts navigation? Vet inte om detta är något svar på din fråga men.. .. Fram till -97 är det MK1 med manlig röst, nu är det ett tag sen jag skruvade med navin, men jag tror det är separat navi-enhet resp cd-läsare för navi i den.. MK2 fanns då på -98orna med en sensuell kvinnlig röst.. Då ska nog även Navi+CD-läsare vara inbyggt i samma enhet. Osäker om funktionen har någon större skillnad. MK3 och 4 hann väl med att komma till E38 också? I alla fall MK3. Sista eller näst sista årsmodell fick Wide har jag för mig, men det finns nog någon annan här som har lite bättre koll på de senare åren. Kanske blev det t.o.m. DVD-läsare istället för CD mot slutet?? Angående bilen i länken.. vad menar du är fint med den? Tycker skinnet ser väldigt slitet ut.. blaskiga strålkastare, blinkers etc... Bra med utrustning möjligen, men att man skriver "fullutrustad" gör att man tappar förtroende för säljaren. --- Min bil: Länk |
|
|
Hej! Tror att det är MK1 upp till 97-98 ... de ser inne i meny och set, där står det ver 1-1/72 (8.0). Vet inget om bilen mer än att BMW 750i är en makalöst trevlig bil!! Var noga med kontroll av bilen bara... finns många vrak! Mvh Jocke W |
|
|
Johan_S hann före :-) Mvh Jocke W |
|
|
Jo du svarade helt rätt för det var precis det jag menade. Vilka olika slags "Mk" modeller som finns i olika årsmodeller. Så du tyckte att bilen var skit mao. Har svårt att hitta en fin 740/750 i den prisklassen. Mvh Jojje |
|
|
Ops... Jocke du hann posta för mig så det blev lite fel i ordningen på inläggen nu ;) Jocke w: Är du nöjd me din 750? Driftsäkerheten/stora plötsliga kostnader? Mvh Jojje |
|
|
Jojje: Jag är kanon nöjd... inga plötsliga kostnader, köpt nytt kombi instrument(pixel fel), bytt olja vxl två gånger...de är de största utgifter jag haft. Hitta en fräsch bil som kanske är lite dyrare, men i gengäld fm billigare i längden samt mycket trevligare! Är inte alls så törstig som en del tror, min har "blandat" sen inköp dragit 1.21 iof mycke landsväg. Har svårt och tro att man kan åka bättre bil till dessa pengar.. Mvh Jocke W |
|
|
Låter väldigt bra Jocke! Har din många mil på nacken. Tänkte mest ifall man ska va rädd för dom som har gått många mil eller inte. Mvh Jojje |
|
|
Bilen i länken som har gått 30k mil (om den inte är backad) kan kräva lika mycket pengar till inom kort såsom rep av låda, EDC osv. Om den är exemplariskt skött kan den ju gå mycket längre utan dyra reparationer. Att våga köpa en långmilad 750 kräver dokumenterad historik på välskött service, bra kunskap om bilmodellen samt en hel del mod :-) /Lasse |
|
|
Nja inte kan jag väl säga att jag tycker den är "skit". Fina fälgar och M-ratt är stora plus. Svårt att se på bilderna hur skicket är.. - kass kamera, och annonsen/säljaren i övrigt ger mig inte något bra intryck rent spontant. Jag tror iaf inte att du ska vara allt för snabb att hugga den bilen. Dyker alltid upp bättre :) 750 är grymt fina bilar. Men det finns många vanvårdade exemplar. När jag var och kikade på dessa för typ 3 år sedan (-97/-98or) var det redan då så otroligt många rishögar. Min bil var helt OK vid köp, men jag har ändå lagt ner ganska mycket på att få den i det skick den är idag. Hade jag bara "tutat och kört" hade jag inte behövt lägga så många kr på reparationer dock.. 1.21L/mil ska du nog inte räkna med annat än om du kör väldigt mycket landsväg samt är snäll med gasen. Själv gillar jag att nyttja min V12a och ligger oftast på 2L/milen. Då är det dock 90% stadskörning. Men förbrukningstrådar finns det gott om.. :) --- Min bil: Länk |
|
|
Näe min har låga mil... men tror inte det är nån fara med en E38 som gått långt bara den är riktigt skött! Har åkt i några som gått över 27t mil och går hur fint som helst! A och O är en "riktig" bil som någon har haft "råd" och sköta alt kunnat gjort de själv. Hittade i ett DIS dokument att MK1 är tom 9/97, MKII from 9/97, MKIII E46 06/00 och E38 09/00. Mvh Jocke W |
|
|
Johan_S: Visst det är lite dåliga bilder. Fullutrustad är den ju självklart inte men "alla" skriver fullutrustad nu för tiden tycker jag. Den har det nödvändigaste tycker jag. Sportstolarna är ännu ett plus. Jag ska inte vara för snabb som du säger. Men man kan alltid ta kontakt med säljaren för att se ifall all dokumentation stämmer och vilka delar är bytta. Lådan är kanske renoverad, edc dämparna kanske bytta. Vem vet. Men pris kontra mil/utr/årsm/skick är ok? Eller... Mvh Jojje |
|
|
Precis som Johan säger: det dyker alltid upp fina bilar... även om man kan få vänta ett tag. Alla är inte vrak, även om jag trodde de stundtals :-) Jag letade i nästan 1½ år... hade nästan gett upp, iof klara krav på utr. Lycka till! Mvh Jocke W |
|
|
Jocke W: Det var matnyttig info:) Tack! Men skillnad mellan mkII och mk I ? Är det lätt att uppgradera till mk IV? Den me widescreen alltså. Mvh Jojje |
|
|
Jojje: Vet inte själv... finns många trådar om det. Sök på mk IV så tror ja du hittar en hel del... Kan du tyska så finns npg en del info på Länk Mvh Jocke W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.