|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Men om brottslingen, säg en pedofil undkommer och fortsätter våldta och mörda barn.. Men det är inte hela världen? Visst, det är inte pedofiler som polisen jagar varje gång, men inte kör de ihjäl ett barn vid varje biljakt heller!? Mvh Johan |
|
|
En sådan polis volvo toppar 210km/h, vilket de har svårt att hålla stumt med tanke på kurvor osv så på en längre sträcka är det lätt att köra ifrån dem ordentligt om man har en bil som "bara" toppar ca 230km/h och har lite väghållning. (Finns film om detta på Zatzy.com, fast då med en kompis M3 E36 vilket förstås är lite fusk :-)). |
|
|
För ett "litet" tag sedan körde svenska polisen Porsche. Jag tycker svenska myndigheter tex. polisen och försvaret har vagnparker av prima kvalitet. En XC-70 2007 är ingen skitbil, inte XC-90 (brandförsvarets) heller. Den Nya Tyska Leoparden (stridsvagn) dög inte i sitt originalutförande till det svenska försvaret. således modifierades vagnen hos Celsius och Bofors och blev utnämnd till världens bästa stridsvagn (svenska versionen). För att inte tala om våra ubåtar och stealthfartyg. Kort sagt grejorna håller bra klass, men frågan är om förarutbildningarna gör det? /L |
|
|
Apropå poliser som har sämre bilar, i Frankrike såg jag en Peugeot 206 under utryckning med tre intryckta poliser. Killen i passagerarsätet höll i en GPS. Synd att jag inte hade kameran framme för det såg så j***a roligt ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.