|
|
|
|---|---|
|
satt å läste i modellguiden om e30, å fick det till att en 325:a drar mindra än en 320?? har jag läst rätt? varför e det isof så? Mvh | |
|
en sak ja direkt kommer att tänka på vore om motronic är bränslesnålare än gamla jetronic.. för alla mina 320is med jetronic har dragit över litern milen, medans min (har bara haft en..) motronic 320i (-89) drog 0.9 fram och tillbaka till jobbet.. samma fart som jetronic bilen drog litern.. om det nu är nått annat som gjorde att 89an drog mindre sås än dom andra vette fan men tycker ju dom borde gjort några framsteg med nya styrsystemet... sen ang. 325i drar mindre kan det helt klart ha med utväxlingen att göra.. |
|
| När dom testades som nya 1989 drog 325an lite mindre, slö på låga varv och lägre utväxling är nog orsaken för 320. | |
|
De äldre 320i e30 är mycket snålare än de nyare, dels sänktes utväxlingen -86 (möjligen var det -87) så bilen blev väsentligt piggare men också märkbart törstigare. Dels kom kat-motorn -88 och den drar mer! PerP |
|
| Likafullt ligger min 320i cab -89 alltid under litern, på 0,9 nånstans... men det är sant att den är oväntat törstig för sin storlek, min 520i -94 är betydligt snålare. | |
|
tackar för svaren!! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.