|
|
|
|---|---|
Deliq |
Min bensintank har börjat läcka!! Är det någon som bytt på en E34 ? Svårt eller enkelt ? Tips emmottages tacksamt. M V H // Deliq |
|
Hej Är det tanken som läcker? Det finns ett antal inlägg om ett visst rör som börjar läcka på E34. Kanske det är röret som spökar. Läcker det vid full tank eller alltid? mvh söker svensk instruktionsbok till 525 touring -93 |
|
Deliq |
Det började läcka när jag tankade fullt för några dagar sedan. Nu har jag kört ur c:a 1/4-del och det droppar fortfarande. Dropparna kommer från framkanten på tanken ( mot bakaxeln ). Det är lite svårt att se, men det ser ut som att det kommer från "skarven" mitt på tanken. Aluminiumplåten framför och på sidan om tanken hindrar effektivt från att se ordentligt. M V H // Deliq |
Deliq |
Plockade bort värmeskölden igår och hittade mycket riktigt ett mycket rostigt läckande rör inklämt mellan tanken och skölden. Prvade med Hassos tidigare förslag att gnida med tvål på läckagestället och se på fan.... Läckaget upphörde... :-) Ska nu se till att byta ut detta rör. M V H // Deliq |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vill bara tillägga att jag inte trodde en sek på det innan jag såg det själv:) MVH Hasso |
|
Precis samma rör läcker på min 518i -92 men röret verkar OK, problemet verkar vara anslutningen som röret går in i. Är det någon här som vet om man kan byta denna anslutning eller om det är en ny tank som gäller? (tanken är i plast) //StoffeTiX @ Forat.org |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.