|
|
|
|---|---|
|
Undrar om nån har tips & Råd inför mina planer på att köpa en bmw 328à -98 sedan (e46) (svensksåld) , den har rullat 10 000 mil och inspection 2 skall vara gjord vid 8300 mil enligt servicebok . Nåt speciellt man bör tänka på ? Så man kanske slipper oförutsedda dyra kostnader som kan dyka upp efter ett köp ? ( förutom service och sånt som alltid kommer till ) Tänker exempelvis på , byte av kamkedja ? länkarmar ? mm .mm . . . Tacksam för svar . Like Bmw | |
|
Kamkedjan ska halla bilens livslangd (las >25.000 mil). De flesta tidiga E46:or har fatt lankarmar bytta pa garantin, kolla upp med BMW-verkstaden om den bilen har fatt dom bytta. Bakfjadrar brister ofta pa E46, inte speceillt dyrt att atgarda men enkelt att kontrollera fore kop. Kolla upp ev rost, det ar oftast motorhuven som borjar rosta men aven dorrar och bagageluckor har rostat. Annars tycker jag att E46 ar en ganska problemfri bil att aga. // Erik |
|
|
Tack för tipsen , då har jag några punkter till att kolla upp innan man bestämmer sig . Like Bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.