|
|
|
|---|---|
|
Är ute och letar efter koppling till min BMW M3 E36 3.0 -94 . Mekonomen säljer Luk koppling för ca 2800 kr och BMW tar 3800 kr för originalkopplingen och detta är inkl tryckplatta, lamell och uttrampningslager. Men vart köper jag Sachs koppling till bra pris? /Daniel | |
|
När ja köpte koppling till min fd m3:a på mekonomen vill ja minnas mig att ja fick en sachs koppling, tror dock inte att du märker ngn kvalitets skillnad sachs/luk då båda e ledande tillverkare i kopplings branchen o sitter std monterade i många bilar även bmw! min ja köpte till m3:an fungerade iaf felfritt! mvh |
|
|
Jag kommer köra ganska så hårt med bilen på bla bankörning, men den kommer dock inte att köras på tävling. Så jag känner att Sachs ligger närmast hjärtat i kvalité då jag haft det på en tidigare 325:a som jag körde lite på bana med. Ingen som vet vart man får tag på en Sachs koppling förutom mekonomen som tar ca 4000 kr för en koplett sats? |
|
|
Hej vet att bmw orginal är sachs koppling var det iallafall när jag köpte till min m5a kostade ca 3400 kr mvh |
|
|
Autoexperten har Sachs också. Men priset verkar vara runt 4000kr där med. Ser inte ut som man kan köpa ett komplett kit utan man måste välja del för del. |
|
|
Sitter Sachs orginal på M3 E36. Bytte precis min 3600:- på Bmw i Helsingborg med BMWCS rabatt. Mvh Björn |
|
|
Det blev en Luk koppling för ca 2300 kr... Håller det inte får jag väl byta igen sen, tur är så hyr jag ut lokal till en bilmek som är spec på BMW och mercedes så jag får jobbet billigt.. tack för alla svar iaf =) /Daniel |
|
pg_ice |
danragn: håller kopplingen än :)? jag fick också Luk koppling nämligen frågade om kvalitets skillnaden och det ska inte vara nån jämföt med Sachs |
| www.motornord.se kan ju vara värt att kolla!!! | |
pg_ice |
Rättelse: på kartongen står det Luk lammellerna är från Sachs och tryckplattan från Luk så det verkar ju som dom blandar lite hur som helst då borde kvaliteten inte ha nån betydelse? |
|
Kolla även vem som tillverkar svänghjulet, för på det står det Luk. __ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.