AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
646

en sorgedag för min 518i

Igår kväll när jag lugnt körde igenom en rödljuskorsning (som för övrigt lyste grönt på min sida) så kom det en VW (okänd modell) som körde mot rött och krockade glatt in i ca 50 mot min nytvättade skönhet, träffade snett på motorhuven så hjulet åkte in typ 10 cm så en av de nypolerade fälgarna blev skev som fan. Övriga skador förosakades också.

(Bilder på min användare)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,ja sådant inträffar ju emellanåt...Synd på en så välhållen bil och bra att inte smällen kom närmare förarplatsen iaf :/

Var det en fyllestyrning från motpartens sida?

Mvh Janne.
Ke
34
Kewk
535i -88
Aldrig kul när nåt sånt händer,tur att du klara dig dock,bilar går att ersätta:)
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
riktigt tråkigt!
har varit ute o kört rätt mycket de senaste dagarna o även åkt med farsan,helvete vad folk kör dåligt,bättre att de kör fort o har koll änn att de kryper fram utan koll för de är då de smäller,de märker jag ju!
igår körde vi stenplattor mellan stan-hemmet ca 5-6 km enkel resa vi körde 5-6 ggr.
en ggn va de en snabel som stannade när det var grönt ljus,vid 3 tillfälen!!!
en del idioter tror även de kan svänga ut hur som helst,så tvärnit med släp+50 stenplattor...
Idag så träffade jag på en som körde över stopplinjen för att stanna på andra sidan korsningen alltså ca 8-10 meter ifrån första stopplyset o glo på de "höga" (ser ju lite olika ut de där) men de som kom från andra hållet fick tuta på kärringen som inte alls ville flytta på sig iom att de var rött för henne :)
Pass på,även fast ni inte kör förfort eller fel så finns de grymmt många som inte ska vara i trafiken överhuvudtaget....
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tråkigt, men tur att du klara dig med hälsan i behåll.

__
Bilblogg:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.