AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
939

Modifiering av framstolar och baksäte till E39

go
212
goldman
535ia-97
Kommer att byta ut inredningen i bilen varav jag har en del frågor som jag vill ha hjälp med!
Frågorna gäller byte av framstolarna och baksätet.
Bilen är en 523i E39.

Gällande framstolarna:
Har nu "vanliga" manuellt inställdbara eluppvärmda förarstol och passagerarstol.Skall skaffa elmanövererade stolar.
Vad kommer jag behöva modifiera för att det skall fungera?
Räcker det med el-kabeln som nu löper till stolarna för eluppvärmningen?
Vart kan jag ta ström ifrån?

Gällande baksätet:
Har nu ett baksäte som EJ är nedfällbar(vilket som har retat mig vid större frakter)tänker att byta ut till ett som ÄR nedfällbart!
Vad kommer jag behöva modifiera resp göra för att få det att funka?

Bmw=Bil_Med_Wett
go
212
goldman
535ia-97
Ojdå! Alla verkar ha tagit semester eller som jag härom dagen,datorn la av!
Jag MÅSTE tydligen vara den som gör denna ommodifieringen!
Finns det INGEN som har gjort detta som kan dela med sig sina kunskaper?
Ingen som har elschema över stolarna,fram,varken "vanliga" el elektriska?
KONSTIGT!!

Bmw=Bil_Med_Wett
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Tror inte att det är helt problemfritt. Har du alla kablar och styrenheter?
Jag kan maila elschemat för stolarna. Annars är det säkring 10 i handskafacket du ska ansluta till, det finns inget fördraget under stolen som du kan använda.
go
212
goldman
535ia-97
Tck för ditt svar "Commander_krill"!
Har allting men skulle behöva ha elschemat,dels för den gamla stolen med eluppvärmning och sedan till den nya,det skulle vara helt super!
Hade fundering på att ta strömmen via en ledig kabel under mittkonsolen,den delar sig så att det är 2 kontakter,,en är ledig och den andra går till belysningen för "askkoppen" men jag tror att det blir för klent.Det gäller att man vet vad man gör innan det fattar eld :)

Bmw=Bil_Med_Wett
go
212
goldman
535ia-97
Tack för ditt inlägg commander_krill,du var den enda som orkade(kunnig nog)med att svara om min fråga om byte av stolar,Tack!!

Vill iallafall berätta att jag har elstolarna fram(komfortstolarna) igång,de funkar alldeles utmärkt,inga problem med att byta/uppgradera stolar!

Till er som har planer på att göra likadant:Det ÄR inga större svårigheter med att byta ut från "vanliga" eluppvärmda stolar till komfort stolar!
Lycka till :)

Bmw=Bil_Med_Wett
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.