|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja är i fullgång med att lacka mina skitfula trälister o har plockat bort allt utom ramen/listen kring tvmonitorn o jag har den lilla prylen. Samt konsolen i mitten. Jag har lite hjälp från en från forumet som jag mailar till lite nu o då :) men jag har kört fast!! Den runt tv´n satt med 2 skruvar,1 vänster 1 höger så de lossade jag. Jag bände försiktigt med mejsel i underkant men inget hände,så jag bände på sidan,då sa de knak o en liten bit flög bort. Detta löser jag med spakel sen,men jag har inte lust att spakla o slipa hur möe som helst. Så hur går jag till väga med ramen kring monitorn? Den andra,konsolen i mitten vid växelspaken (har automat ifall de skiljer) är lossad bakifrån,har tagit ur ventilerna bak o fått ner telefonen o sedan lossat 2 skruvar under telefonen,men nu är de stopp! Den sitter som berget,måste sitta med fler skruvar men var??? Plz help så jag får loss de så snabbt som möjligt :) | |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| kalas! då är de bara monitorn jag behöver tips till me!!! | |
|
Låt dom vara i trä du, så slipper du ha sönder dom! Varför tycker alla att det är så skitfult med träpaneler??? Är ju det enda som är snyggt!!! Tycker dom däringa alu-panelerna är SÅ trista. Iofs är dom faktiskt i äkta alu på e39:orna men på min e46:a var det bara plast. Fattar inte att BMW kan köra med samma stuk som på vilket sketen Pegga som helst. Vet att det är olika smak, men jag skulle inte välja bort mina träpaneler för nåt. Har fått fatt i en träinredning från en M3:a som passar toppen, tycker jag då. Ingen hjälp i sakfrågan tyvärr, bara en undran. Niklas Fransosen |
|
|
kommer du med sånt skit i tråden ska du inget få veta,o så va de med den saken! NÄSTA! |
|
|
kanske va lite vrong :) men vill man ha tips o gärna inför kvällen så man slipper fortsätta lacka så vill jag helst inte svara på sånt,JUST DÅ. Men okej,jag har länge varit ute efter antingen alupaneler eller svarta paneler. Då dessa verkar vara väldigt svårt att hitta komplett,till ett bra pris o även alla detaljer hela. Så tog jag saken i egna händer o började forska lite granna,stötte därför ihop med ravve här på forumet o tyckte hans bil såg grymmt snygg ut med lackade lister. Hade även kontakt med min lakerare innan o han ville ha mellan 1-2k beroende lite på färg o hur mycket han skulle behöva göra (slipning mm) Därför tänkte jag att köper jag lite plastprimer,våtslippapper samt färg så kan jag ivarjefall testa innan jag lämnar iväg dem för lakering. Summan på det landade på 213 kr o vad jag kan se nu så var de helt klart värt de. Gillar inte träloken särskilt mycket i bilar med svartinredning,jag hade dock kunnat tänka mig ha det kvar i en bil med beige klädsel där jag tycker de bryter av snyggt,nu blir de för mörkt... Thats it. Nu är alla lister lackade o jag väntar tills imon o sätta ihop det då jag ska pilla lite med min monitor. |
|
|
Träpaneler är skitfult och passar mera en 40 talist i en Merca . Varför inte köpa ett komplett set orginal lister från skroten det gjorde jag kostar ca 1500 kr |
|
|
ej hittat,letat sen jag köpte bilen förra året. lika så en ratt,har hittat 2 under den tiden men en var utan airbag o den andre var väldigt sliten upptill... |
|
|
Är dom verkligen i aluminium på en E39:a? Har svårt att tro det. har själv sådana och i CD-luckan och panelen runt växelspaken är det då vad man kan se äkta plast. Skulle ev. vara i dörrlisterna, men varför kosta på det? Måste ju vara billigast att belägga samma plastlister med olika yta. AE |
|
|
Hoppas vi får se resultatet av detta, alltid kul att se före och efter. Lycka till ! |
|
|
Man får ringa till skrotar och fråga det är inga skrotar som listar dem listerna på tex bildelsbasen.se hitta en bil där du kan se att det är tex svarta lister i ring skroten och fråga om dem kan demontera listerna till dig . Jag har också jagat en 3 ekrad ratt utan resultat jag tror inte bmw monterade 3 ekrade rattar i nån bil förränns mycket senare därför finns det ingen skrotad bil med ratt som passar . BMW säljer dock en eftermarknads multifunktions ratt som skall passa kostar väl 10 papp eller nåt defenitivt inte värt det , Jag tog artikelnummret av BMW på ratten som passar och har hittils inte hittat nån match varken på skroten eller Ebay . man kan iof köpa bara ratten utan airbag av BMW och sen försöka hitta en beggad Airbag det är airbagen som kostar själva ratten är relativt billig att köpa från BMW fast jag vet inte om airbagar gjorda efter år 2000 passar ratten men det kanske BMW kan svara på? Ratten som var sliten vart hittade du den nånstans??? |
|
|
resultat före blir de inget,men de är bara te o titta i vilken bil som helst med trälister :) Efter bilder däremot kommer jag ta... anders-72,de är ej plast som är belagt utan de är aluminium som de klätt med plast,ivarjefall på mina trälister. |
|
| mina svarta lister från skroten var helt i plast .. trälisterna var i aluminium med nån sorts Träcoating som verkar vara i plast alt färg | |
|
linoll,har inte bara suttit o letat på lister utan även som du kollar i bilarna på bilder,som jag skrev ovan så hittade jag inga som var kompletta,dvs de var nån list i bilen som hade blivit tryckt,samt så har jag tv/monitor i min o då har mitt delen saknats. har kanske inte letat så som du men letat de har jag :) Har varit hos bmw för en offert på ratt byte,var där för nån vecka sen o de har fortfarande inte svarat! |
|
|
Du kan säkert spara 2 tusen om du gör det själv ska va relativt enkelt finns en utförlig instruktion med bilder på www.bmwtips.com priset på delarna kan man få via telefon annars. Med TV navi blir det svårare helt sant hittade inte många bilar som hade den konfigurationen enklast var det nog om man hade manuell utan navi . Man kan väl köpa bara delen runt tvn av BMW och resten från skroten? |
|
|
jo så kan man helt klart göra. Jag valde dock att lacka mina nu o tycker de blev ett klart lyft gentemot trä panelerna. Tar bilder så fort det slutat regna så när det blir vet man ju aldrig :) |
|
| Den där ratten du hitta som var sliten vart hitta du den? på Skroten? | |
|
jo på skroten,men de va ett tag sen. har ju letat ett bra tag,vette tusan om den är kvar men kolla på bildelsbasen så får du se. |
|
|
så,iom att de aldrig slutar regna så körde jag in skrället i garaget :) dock blir de väldigt mörkt i garaget(se motorhuven som ser grön ut) så jag la på lite extra ljus,dock ser listerna väldigt vita ut... De är dock lite mörkare änn vad riktiga alulister är,har jämnfört med päronens 3-serie... Håll till godo med dessa 3: Länk Länk Länk Så kommer riktiga bilder när vädret har piggnat till. |
|
| blev snyggt gillar det skarpt har samma i min bil | |
|
tackar,har kört ett tag nu o de är helt klart möe bättre emot de gammal träet. Ser fräshare ut o framförallt inte så gammalt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.