|
|
|
|---|---|
|
En gammal släkting (80-årsåldern) har en 316-77 9 000 mil klarröd en ägare närmast nyskick (förutom två anskrämliga varselljus som måste bort)... Den är inte vinterkörd, åtminstone inte sedan 1980 och den är helt rostfri. Vad kan en sån vara värd? Bilen är extremt fin men jag har en känsla av att den inte är värd så mycket ändå. 15 000? Det är väl så, som diskuterats annorstädes på forumet, att entusiastbilar blir fler och fler med tiden vilket gör att en bil måste vara mer och mer speciell för att få samlarvärde. En vit 744 GL kommer gå samma öde till mötes som vita amazoner och vita 142:or. Vad tror ni? PerP | |
|
Tja,jag skulle väl tro att om du ger han 10000kr så säljer han den direkt :) Ja, skämt o sido så tror jag aldrig att en 316 kan bli så mycker mer värd än då ca 10' naturligtvis lite beroende på hur fin den är,men en "niotusenmilare" är ju inte så speciellt unik ändå...TROTS att den säkerligen är kanonfin.. Hade den gått 11mil så kanske jag hade skrivit något annat :) Mvh Janne. |
|
|
Det är inte en han utan en hon:) Min släkt är inte så affärsmässig. Hennes (316-ägarens) kusin satte ut en annons på sin framlidne makes 61:a folkvagn med 7 000 mil, en ägare etc. för 15 000 och blev nedringd. Den tycktes vara mycket mer värd så min morbror köpte den. Men att inte vara affärsmässig kan också innebära att man har en föreställning om att bilen är värd mer än den är. Jag får testa och se vad de tycker att den är värd... Man kan ju verkligen säga med gamla BMW av standardmodell att det inte direkt lönar sig med MrCap och fullservice på märkesverkstad... Per P |
|
|
Ja...Nu är det ju bara vad JAG tror detta,men visst,något rent samlarobjekt är det då enligt vad jag tror inte..Iaf inte inom överskådlig framtid. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.