AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.102

Känns 330i touring (e46) som ett bra köp!?

Hej! Ska, som jag tidigare nämnt här på forumet, införskaffa mig en e46 touring. Har efter lite velande fram o. tillbaka kommit fram till att jag ska välja bensinaren framför dieseln. 330 touring med facelift o. m-paket känns, i mina ögon, bra - dock vet jag inte om jag ska ha automatare elr manuell..? Vad är mest eftertraktad vid en försäljning - automat elr manuell!? Generellt sett... Tacksam för svar! Mvh Anton

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag hade helt klart valt efter tycke och smak och inte oroat mig inför försäljning då det finns köpare till båda. Kör du mycket i stan eller gillar komfort och käka pommes frites när du kör så välj en automat. Mer aktivt körsätt eller mest långresor hade jag valt manuell. Provkör båda då jag vet att automat och 330 är en fin kombination det också.

Sitter du med handen på växelväljaren när du kör automaten så välj den manuella ;)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Och låt bli 02-03-4 "nyimporter för 125-140 tusen typ".
Om du ska ha bilen länge och får många mil på den är nog en manuell lättare att avyttra.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
manuell föredrar jag...
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag förordade altid manuell tills jag skaffade Automat själv. Nu vill jag inte ha manuell igen. Det är bekvämt med automat i stadstrafik och även på långkörningar. Automat tillsammans med farthållare är en höjdare.

Men till syvende och sist är det nog en smakfråga.

P.S. Jag har inte haft några problem att sälja med automat.
Tvärsom har det ringt flera som absolut inte vill ha manuell.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
330i Touring har jag själv haft och har bara goda minnen - en fantastiskt trevlig bil, om än lite trång i baksätet. Dock, hittar du en 325i touring i fint skick, så rynka inte på näsan! Visst den saknar "biffigheten" från låga varv, men är faktiskt en mycket bra motor den åsså.

----
BMW CS #6212
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Har själv en 330 med manuell 6 växlad låda. Den är kanon. Vet inte om det är standard eller tillval, beror kanske på årsmodell. Kan du välja så ta den 6 växlade manuella...

Anders
Hur stor skillnad är det egentligen mellan 325 och 330. Är det menlöst att sitta och sukta på en 330 om man har 325 ?

Undrar precis som "Eklöf79" - är det stor skillnad mellan 325T o. 330T..? Hittat en massa fina 325:or med "rätt" utrustning, dock inga 330...

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Framför allt känns och låter 3-litermotorn maffigare. Naturligtvis är den snabbare, men i mitt tycke är det just ljudet och känslan som framför allt motiverar den större maskinen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.