AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.368

Hur man kommer undan trängselskatten

Sida 4 av 5
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
det hetaste tipset att slippa tullarna är att inte bo i stockholm!!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bra nivå på debatten...

Det hjälper inte, ska du in i sthlm får du betala oavsett om du bor där eller ej.
Ett annat tips om man ex. vill slippa höga bensinpriser är att cykla. Bra va?
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Tack Atmos för det fantastiska tipset.

Jag säger upp mig på mitt välbetalda jobb, säljer kåken, ber min fru att byta jobb, byter skola till mina barn, ansöker till nya fotbollsklubbar och gymnastikskolor till dem. Skaffar mig nya vänner i den nya orten. Fan, att man inte kom på det själv. Är det några fler som har smarta tips?
Zoppo:
F**n du kom på hela upplägget före mig! :D
Typiskt när man kommer på en bra idé !

Mvh,
/Wille
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Hur är det allmänna uppfattningen nu så här ett par veckor in i verkligheten?

De som var förespråkare var ju så glada att det skulle gå så mycket fortare att åka in till stan och att trafiken minskar. Taxiresor skulle bli billigare i och med kortare restid osv... Blev det så?
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
ville bara retas lite med er...ibland är det fördel att bo i söder
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag åker inte innanför tullarna med bil på dagtid helt enkelt. Att köra bil i innerstan är ett helvete i vilket fall, med eller utan tullar.

Det jag skulle vilja komma undan, däremot, är köerna på essingeleden.

Wilhelm Svenselius
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Såg denna precis:

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tycker inte att trafiken i stan är så hemskt. Dock är den för TILLFÄLLET helt överj-vliga pga en massa vägarbeten.
Helt omöjligt att uttala sig om mer eller mindre trafik än tidigare. Enda jag vet, precis som tidigare är att man som vanligt börjat i fel ända. Kommunala trafiken är inte byggd för fler passagerare. Hade ju varit vettigt att ordna till den FÖRST.
Ingen avvikelse utöver det vanliga, jag uppfattar trafikrytmen som likadan, som vilken höst som helst. Tränselavgiften tror jag börjar etableras som vilken normal bilkostnad som helst för Stockholmarna. Måste man köra bil så måste man, och det förefaller som ungefär lika många som vanligt kör.

atmos:
Det är cool, jag skulle kunna verkligen kunna tänka mig att bo söderöver om alla praktiska saker gick att lösa smidigt :)

Mvh,
/Wille
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Misstänkte det.

Det har ju varit kusligt tyst i tidningarna... Hade de fel tro :P

Sicka puckon...
Det där filtret med vertikala ribbor att fästa på datorns skärm som tidningen presenterade (s.k.insynsskydd) är ju en verklig världsnyhet. Men banne mig om inte t.ex posten m.fl började med dessa för säkert 10-15 år sedan. Allt går ju att nylansera och så tjänar de en hacka...

FP
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nej ingen nyhet direkt men inte vanligt ute i affärer.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det går smidigare in till stan numera, i alla fall på söderleden. INNE i stan är det en helt annan femma, där är det tokkörigt mest hela tiden tycker jag. Men det påverkas inte av biltullarna utan det är alla vägbyggen och osynkade rödljus och folk som stannar mitt i korsningarna som ställer till det.

Sveavägen/Kungsgatan vid 17-tiden, det är en syn det :-)

Bästa sättet att undivka tullen är väl att inte ha nån skylt fram, den har ramlat av, och ha en skitig bak, orkar inte tvätta den. Blir lite ihåligt förståssss om resten av bilen är skinande blank, så som man vill ha sin BMW.

Ett annat korkat tips är att flytta IN till skiten, till en dyr lägenhet osv och så klart även jobba innanför murarna. Då behöver man inte heller betala, men man får en massa andra problem istället.

Är nog bäst att lära sig leva med skräpet :-( Får konsumera mindre chips och öl på lördagarna helt enkelt. Omfördelning av resurser bara.

Niklas

Fransosen
Jag åker ofta in till stan och äter lunch , märker helt klart att trafiken minskat.
det jag är emot är att utlandsregistrerade bilar ej behöver betala, det borde vara som i usa, man lägger en peng i en tratt så öppnas en bom och man gör vidare, skall man betala skatt så skall alla betala

Behöver man köra i stan så är det bara betala många som tar bilen in till stan fast man ej behöver göra det är bara för att man vill då kan man kosta på en 10 - 20 kr.

Det var nån kotte som skrev en artikel i en tidning om att folk i stan ej skall behöva betala, det kan jag gå med på om ha är villig att betala 150 kr han skall ut ur stan för att åka till ikea, arlanda, sjukhuset m.m.

om jag bodde i stan så skulle jag inte ha bil åtminstone inte köra så mycket, då är det smidigare med kommunalt, vill man ha bil i stan så får man leva med problemet.
ic
124
icke
318is -90
Jag är ifs för tullarna men däremot tycker jag att avgiften borde vara inkomst beroende. De som har mycket pengar påverkas inte alls i samma utsträckning som jag som är student.

men hur som helst.. jag ser det mera som lite sport att försöka komma undan =) Jag har åtminstånde en gång lyckas genom hornsberg-utfarten att först ligga långt till höger och sedan kasta bilen till vänster precis vid kamerorna. Så att jag passerar kamerorna på ställ/sladd/tvären och på så vis sluppit. Har också testat att köra fort.. men det går mindre bra. Jag säger inte vem som körde men 170km/h räcker inte för att slippa..

Lycka till era snåljåpar!
Icke
Varför skall andra finansiera ditt åkande föra att du är stundent?
Är du student och inte har råd att ha bil så får du skaffa bil när du har ett jobb.
Jag klarade mig gott och väl med en mindre bil under studietiden det handlar om prioriteringar.

om allting vore inkomstberoende så skulle fler och fler som har möjlighet att vara skrivna i utlandet vara det och sverige går miste om skattepengar och inte får en krona och det är oftas höginkomsttagare som har möjlighet att göra detta.

Du har idag ett tak på skatten vilket gör att dubetalar upp till en viss avgift om dagen.
Jag har inget emot att mina pengar går till dig och andra tex sjukvård utbildning m.m.
men jag vill inte finansiera någon annans trängselavgifter, bara för att jag jobbar hårt och tjänar mer.
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Bor i stan och kör inte i stan för det är lika mycket bilar som innan tullar,kolla Strandvägen kl:13°° en vardag,frågan är:vad gör alla där??Nån buss,Taxi,Snickare,Målare resten är privatbilar och det kan ta 40min från Djurgården till Dramaten.Sen känns det lite lustigt att betala avgift för att lämna staden och sen för att komma hem.
Ta hellre ut en avgift för att åka in i stan låt säga 50 balobas och inget ut ur stan även på helger då det är kö in och ut från Västerort,kan garantera att det blir bättre miljö vilket var ursprungstanken med det hela.
Mvh Dic.
Håller med helt sjukt att man skall betala när man skall ut ur stan.
Helt sjukt att SL kortet skall höjas det borde sänkas med tanke på trängselavgiften.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
icke, varför inte bara tejpa första bokstaven på regskylten fram och bak?
Då behöver man inte köra fort, eller sladda!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.