AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.373

Hur man kommer undan trängselskatten

Sida 3 av 5
"TV till övervakning", "kylskåp till lunchrummet", "Möbler till konferensrum" är ganska enkla grejer att komma undan med, såvida det inte blir ett fysiskt besök från masen och DET är inte särskilt vanligt. (Alltså, rent hypotetiskt då, naturligtvis.)

Kan inte nummerskyltar ha "ramlat av under färd"? Vad är kostnaden för att bli tagen utan nummerplåt? Sätt det i relation till hur många dagar man kan köra utan att polisen tar en. Om man sedan får betala T-skatten retroaktivt har Jag ingen aning om.

Stockholm är iaf bortvalt som utflyktsmål från min sida, enbart för att Jag ska slippa betala. Måste jag dit så blir det flyget istället och Arlanda express.
an
126
andpa
525iA-04
hehe, åker inte till Stockholm så slipper jag trängselavgifterna.

Men du, det är flygplatsskatt på Arlanda.

Jag ska nog inte åka till Skåne, kostar visst pengar att åka på den där bron...
I vilka andra länder än Sverige finns både vägskatt och vägtullar? Skatt på skatt?

Att betala avgifter gör ju folk dock finns ett stort mått av civil olydnad och bubblar i svenska folket p.g.a. sättet som tullarna infördes.
Sedan undantas ju vissa typer av bilar på minst sagt märkliga grunder.

Mvh,
/Wille
an
126
andpa
525iA-04
Om man börjar tänka på hur mycket skatter det finns (som egen företagare märker man ju det...) kan man bli både ledsen och galen. Vägtull är en piss i havet i det stora hela.

Men det finns väl många länder som har både och, t ex Norge, USA, Frankrike, Spanien och Italiten...?
Mitt tips är att skaffa en en s.k miljöbil så slipper di tull avgiften ett tag i alla fall.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det är bara att strax innan tejpa första bokstaven på nummerskylten med svart eltejp bak och fram, lite jobbigt med lätt värt det!!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Miljöbil (Som jag - SUV på 2500kg, fri parkering, 277hp, just det, jag har fri vägskatt också.. ;-))

Eller så gör du om F i nummer plåten till E med eltejp osv..

*håll till höger, eller gasa*
an
126
andpa
525iA-04
Synd bara om den som får räkningen tillhör ett farligt gäng alternativt har dålig karaktär...
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Frågan är om det går att lura kamerorna så. De fotar nämligen med infrarött ljus och eltejp reflekterar nog inte det på samma sätt som resten av skylten. Men har någon lyckats så är det väl en möjlighet. Dock så är det ju ganska höga straff på att åka med relaktig regskylt.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bättre att åka utan regskylt i fram och en smutsig där bak. Risken att bli stoppad för att framskylten saknas är minimal. Jag blev stoppad 1 gång på 2 år och fick bara en tillsägelse. Inte så kul att åka med skitig regskylt men till vintern finns sån där snöspray att köpa. Funkade för mig under förra perioden. Körde även med tullkepa ett tag men den var ju så j-vla ful...

Min kärra:
Länk
Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jag testade en lins från USA som inte fungerade. Den här verkar annorlunda. Någon som testat? Länk
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
eller denna Länk Fattar inte riktigt skillnaden. Den ena är en prisma och den andra är en Overhead?!
bm
92
bmw_tok
Audi A4 Quattro Avant 2.0tdi 2011
Flytta från Stockholm.
bmw_tok:
Om mitt jobb flyttade med mig skulle jag göra det imorgon :)
Åka kommunalt tappar jag 2 timmar per dag med, inte ett intressant alternativ när man jobbar hyffsat mycket och har två barn...

Mvh,
/Wille
I går såg jag en bil som hade klistrat för 2-3st bokstäver/siffror i sitt regnummer. Han hade precis kört igenom en tullstation så det var defenetivt gjort för att slippa avgiften.

Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

WilleW: byt jobb!

Mats
BMW CS #5847
Mitt jobb finns inte på annan ort i Sverige tyvärr...

Tillbaka till topic:
Är det någon som provat Potatisgris-produkterna?

Mvh,
/Wille
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Mycket intressant med infraröd strålning, går det verkligen igenom tejp/silvertejp/eltejp??
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ingen aning. Jag har bara pratat med killen på IBM som varit projektledare för hela trängselskatten och han var inte direkt orolig för att eltejp skulle lura kamerorna.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.