|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla det här med topplocksbult/torx vara eller ej. vad jag har förstått så har BMW på tidiga modeller haft problem med att skallarna på topplocksbulten kan gå av och orsaka blödande plånböcker hos den drabbade. Detta skulle dock lösas genom att köpa topplocksbultar i torx format. Nu till frågan. Började BMW att montera torx som standard? om ja, när då? Vore lite kul att veta. har inte kollat i min pärla av ren lathet men jag tänkte se om någon annan har läst på lite. - Fear is the first thing to slow you down - | |
|
jag har för mig att du ska ha torx standard... hade jag på min 325:a 88 i alla fall... men jag vet inte när de gjorde det. det räcker att du bara lyfter på oljepåfyllninslocket så kan du se vad du har för bultar... Ska det vara på det viset?! |
|
|
Tjo, på min 2.5:a (sen 87:a, nyare baklampor osv) var det sexkant, men jag har bytt till torx efter alla rykten. :) //air |
|
| vad är torx? | |
|
Torx = en typ av standard som ser ut som en liten sexuddig stjärna. Dvs hålet i bultskallen har denna form och kräver torxnycklar för att dra åt/lossa. Kan oxå vara tvärtom dvs att bultskallens yttre kant har formen av en stjärna och då använder du en torxhylsa istället. Kan liknas vid insex, men en annan standard (och utformning). Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.