|
|
|
|---|---|
|
Hejs... Lägger upp en ny tråd angående kabelstammen på en e46:a Har tidigare skrivit om min motorlampa som tänds i tid och otid... Troligen vet Automax i Kalmar vad som är fel... Någon kabelstam håller på att gå sönder... Har bytt nästan precis allt under huven och nu senast byttes DME-Boxen för närmare 10000:- och bilen funkade i 2 veckor... Men sedan tändes motorlampan igen.. Någon som fått sin kabelhärva utbytt? Nu är det ju så att dom inte kan byta tillbaka till min gamla Databox. Man känner ju sig inte så lite lurad... Hur ska man gå till väga??? MVH EDBERG | |
|
Tja...Har du bytt ut din luftmassemätare? Mvh Janne. |
|
|
Inte bytt ut... Men provade en kompis lmm med samma artikelnummer... Men det var samma problem... |
|
|
Provade en annan grej som jag hört ett rykte om... När jag köpte min bil så åkte orginal stereon ut ganska fort och jag monterade in en ny stereo i bilen samt att jag drog in lite nya lågnivå kablar tvärs igenom bilen.. Hade hört att det kunde störa ut vissa signaler som löper igenom kabelhärvan eller kabelhärvorna... Så i onsdags rev jag ut allt jag installerat för att kolla om det stämmde.. För mitt problem kom på ett ungefär i samma veva som jag satte i nya stereon... Men Men... Bilen var likadan när jag satte mej i nästa morgon och vred om nycklen.... Mvh Edberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.