|
|
|
|---|---|
|
Då färddatorn hade pixelfel och kassettdelen (där man justerar basen etc.) strulad bytte jag båda två igår. Efter bytet funkade allt kanon förutom att det inte kom något ljud från CD skivorna. Bilen har en 6-CD Cd växlare i bagaget. Vad beror detta på? Kan det vara så att färddatorn jag köpt kom från en bil utan CD växlare? Går detta att "laga" eller måste jag hitta en färddator från en bil med Cd växlare.... Det gäller en 528 -96. Min bil Länk | |
| Färddatorn ska inte ha något med CD-växlaren att göra. Så mycket vet jag iaf. | |
|
Kan det vara kassettdelen då? Alltså växlaren spelar liksom skivorna fast inget ljud kommer... Min bil Länk |
|
|
Hej, Ovanför färddatorn (MID eller IRIS) så sitter kontaktdonet på baksidan av radioenheten / kassettbandspelaren. Det kan vara så att du rubbat denna kontakt och därför ej får "ljudkontakt" med växlaren. Att växlaren fortfarande spelar skivor utan ljud beror på att kommandona skickas över en helt annan kabel / ibus. Kontrollera därför att kontakterna sitter i riktigt på baksidan av radion. Det kontaktdon som överför ljud från cdväxlaren är det lilla rektangulära som sitter monterat i underkanten av den stora svarta radiokontakten. Jag förutsätter att du inte har DSP förstärkaren, då scenariot isåfall ser annorlunda ut. /Andy |
|
|
Jag bytte kassettdelen igår och nu funkar det att spela skivor från CD växlaren :) Kassettdelen jag tidigare bytt till hade inte samma artikelnummer... Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.