|
|
|
|---|---|
|
Har fått oljeläkage på en edc dämpare ,är de någon som har bytt en sådan ?är de svårt? Länk | |
|
Dämparna är dyra, och skall vara krångliga att byta. Jagt hade en som började droppa som jag lyckades täta - Sök på Omega 623. Mvh. /Kjell |
|
|
Är det fram eller bak? Läcker det fram är det bara att byta men om det är bak behöver det inte vara så farligt. Det beror ju naturligtvis på hur läckaget ser ut... Har läst BMWs egna rapporter (då gällande E32) att det byttes ut hur många bakstötdämpare som helst som fuktade en aning, det är helt NORMALT. Mina är original bak och fuktar en aning, har aldrig behövt fyllas på och har normal funktion. Om det inte rinner eller liknande så finns det ju vissa mirakeltillsatser (olja) som har diskuterats här på forumet som kanske kan hjälpa dig. Det är ju inte direkt gratis att härja runt i EDC-djungeln så det kan ju vara någonstans att börja. Om du behöver byta så skulle inte jag göra det själv, det finns ju folk som lever på det arbetet... Och det ska ändå nollas i datorer och kollas styrvinklar mm... |
|
|
det är en dämpare fram som har börjat läcka efter att jag körde ner i ett potthål,har tittat på lite bilder här på forumet så de ska knappast vara något avanserat jobb. Länk |
|
|
När jag hade en M5 -95 med EDC började en framdämpare fukta/läcka. Jag monterade bort den och upptäckte att det var mycket skit kring kolvstången där den går in i dämparen. Jag gjorde rent där och försökte göra rent kring och under tätningsringen översta läpp. Därefter såg jag till att alltid ha rent vid tätningsringen där kolvstången går in och hade aldrig mer några läckage/fukt där! Per L |
|
|
jaha då var dämparen bytt tid ca 2,5 tim Länk |
|
|
Köpte du bara en dämpare? Var, hur, kostnad? --- Min bil: Länk |
|
|
bytte en dämpare kostnad 7400:- minus min rabatt. Länk |
|
|
Detta var alltså en framdämpare? Fram var det inga hydraulledningar att demontera, eller hur funkar de? Var den gamla dämparen märkbart dålig (typ "bara att trycka ihop som en tvättsvamp"), eller var det bara läckage efter din potthålskörning? Mvh. /Kjell |
|
|
de var fram dämparen jag bytte o de var oljeläkage,inga hydralledningar fram de är enbart bak de är hydralledningar i de främre så går de in en kabel i dämparen förmodligen så är de någon typ av ventil som styr en ventil så att de blir hårdare. Länk |
|
| ventil? är ni säkra,för jag har läst nått om magnetism,trodde de va så på dessa me?? | |
|
Magnetventil... har jag som för mig :) --- Min bil: Länk |
|
|
Här kan ni läsa hur EDC:n fungerar för E31 och E32 med ventiler och allt! Man måste säkert vara medlem i "The BMW E34 M5 Mailing List" för att komma in på hemsidan! Länk Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.