|
|
|
|---|---|
| Jag funderar på att köpa en 330 men bilen har manuell klima. Jag har inte ägt en bil utan dubbel automatiskt klima sedan början av 90-talet. Hur fungerar de manuella? Är det jobbigt att ställa in "rätt" temperatur? Andra nackdelar? Eller rent av fördelar? | |
| fördelen med manuell,att du slipper pixelfel... | |
|
Pixelfel, är det så vanligt på E46 alltså? Jag har haft 3 st utan problem, kan inte minnas att det tillhör de modeller som haft jätteproblem. Hur som helst. Till ursprungsfrågan om manuell klima skulle jag säga att det känns hopplöst spartanskt i en bmw öht. Nej, jag tycker inte att det är okej. |
|
|
Storsta nackdelen, forutom att det ser hemskt ut, är väl att den blir mycket svar att salja den dagen blir aktuellt. Personligen hade jag aldrig overvagt en E46 med manuell klima. Ang pixelfel har jag aldrig sett det pa E46. // Erik |
|
|
Tja,visst är det väl lite mer "spartanskt" med manuell ac,men jag antar att du är intresserad av bilen av andra skäl, så då skulle JAG aldrig bry mig om vad det satt för klimatanläggning i bilen.. Det som alla vill ha nu är iaf någon form av ac, och det har den ju :) Huvudsaken är väl att alla andra bitar faller på plats ,dvs det väsentliga som att mekaniken o vagnen i stort väcker habegär? Mvh Janne. |
|
| Schmiedmann.dk säljer digitalpanelen och kan dessutom konvertera din manuella klima till auto. Om du inte kan själv. Tror inte det är så svårt. Kolla på realoem.com och se vad som krävs mer än själva digitalpanelen. | |
|
Som med alla begagnade bilar är det alltid något man inte får... Carl |
|
|
Carl 123: sant, men vissa basic-krav har jag alltid pa mina begagnade bilar. Upplfylls inte dessa gar bilen bort. // Erik |
|
|
Tack för alla svar! När det gäller begagnat kan man inte vara så kräsen antar jag. Allt annat stämmer på bilen och jag tänker inte låta detta hindra mig. Visst kommer bilen att bli mer svårsåld när den dagen kommer, dock har jag normalt mina bilar i så många år att restvärdet blir mer eller mindre försumbart i sammanhanget. Bilen är förresten en 330iT 2002 13.000 mil med fullt M-Paket, glaslucka, hela komfortpaketet, helskinn, nästan ny däck. Priset inreggad och klar inklusive resor och allt (tänker hämta den i Tyskland) blir 145.000. Det tycker jag låter helt okej, sådana bilar är svåra att ö h t hitta i Sverige om man bortser från skruvade vrak som det finns i dussintal. |
|
| BmwRicke: Schmiedmann.dk var ett kanontips! Inte speciellt dyrt att konvertera ser det ut som. Det bör ju inte vara omöjligt att fixa själv heller. | |
|
fartoflakt: Jag letade själv efter en 330 touring med m-paket och navi. Det finns otroligt få som har de rätta grejerna. Saknades inte navi så var det ju kliman... - eller multiratten! (vilket ju oxå går bra att eftermontera) Hur som helst blev det ingen 330 för mig. Det blev en 328 touring -00 med det jag ville ha (dock inte m-paket). Det kändes som lagom mycket pengar i utlägg, så att fritiden kan få fortsatt spelrum... Tycker det låter helrätt den bil du beskriver. Lycka till! - Bra om vi får in en bra bil till i landet!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.