|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag blev lite förbannad... Någon körde tidigare in i min bak på parkeringen o smet, jag åkte till verkstaden som sa att man lagat min kofongare tidigare, det såg han att det var spackat innan då sprickorna i fångaren tydde på detta. Då sa jag att den kan varit möjligt då jag visste att förra ägaren haft den inne för reperation för liten skada bak. Plåtkillen på BMW autorierade verkstad sa att de nog kommer spackla igen på de nya och ev. gamla sprikorna som uppkommit igen. Jag frågade om man verkligen kunde spackla sprickor i plats som fångaren är gjord av?! Ska man inte byta den? Han sa att försäkringsbolagen brukar inte vilja betala för byte av fångare, därför lagar man hellre. Men vadå tänkte jag, jag betlar ju dyr försäkring!! Vad skall jag göra?! Kan jag inte kräva att verkstaden byter fångaren? ....nu kanske det inte är sprucket i själva plasten, bara färgen, men det tvivlar jag starkt på, men ser ju att det är sprucket ordentligt. Ska jag ringa dessa som har hand om parkeringsskador och rådfråga dem? | |
|
Snacka med försäkringsbolaget. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Brukar man inte normalt svetsa en kofångare? (Om det är svetsbar plats) Hur som helst så instämmer jag med föregående talare ring försäkringsbolaget och snacka med dem. |
|
|
Som sagt.. snacka me ditt bolag, du kan ju inte kräva nått från verkstan för bolagen e jävligt på verkstäderna när de gäller såna saker!! visst kan man svetsa plast (om de e svetsbar plast) men de gör man bara om de e sprucket rakt igenom, annars använder man ett speciellt spackel som är till för plast reparationer. Så om dom utför reparationen på ett korekt sätt (vilket ja förutsätter)så kommer de bli bra! MVH/ bilplåtis |
|
|
precis som bangve säger så är det inga problem att laga stötfångare om det görs på det sätt han säger! sedan beror det mkt på vad det är för verkstad också! är det märkesverkstad så brukar dörrar,stötfångare,skärmar m,m bytas ut om det tar längre tid att rikta "laga" än att byta ut eftersom att märkesverkstaden får ju betalt för delarna! men är det en allbilverkstad så vill dom ju såklart rikta och laga så mkt som möjligt utan att köpa nytt för det är ju själva riktningen som dom tjänar pengarna på! för om det t,ex kostar 1500kr att laga den och 1500 för en ny så lagar ju allbilverkstande helldre än att gå till en märkesverkstad och köpa en och sätta dit! alltså pengarna blir ju inte kvar i företaget utan hamnar största delen hamnar ju hos märkesvekstaden om man köper nytt! men det här var ju en bmw verkstad så det verkar ju nästan som att dom skulle ha bytt den om den var mkt skadad men det kanske den inte är? hoppas ni förstår vad jag menade med min lite luddiga förklaring |
|
|
tack jpn, Nja, det är en spricka på 10cm och en på 5cm typ, sen är det några fula jack som är av blandade strolekar + repor. Dessa märken o sprickor täcker en yta som är en 1/3-1/4 av bakre kofongares yta. Det Blombergs på Lidingö jag åker till då jag har hört gott om dem. De är väl ingen "all verkstad" ? |
|
| Min E61 blev påkörd bakifrån när jag stod stilla vid rödljus i Tyskland på semestern. Kofångaren blev ordenligt bucklad men sprack inte. Visade upp den på BMW i Mölndal i går och dom sa att dom byter hela kofångaren. Men bilen är och andra sidan bara ett par månader gammal. | |
| På min förra bil blev jag påkörd bakifrån och då blev det en del sprickor precis där man monterar dragöglan. Det var enligt dom omöjligt att reparera snyggt varför den byttes ut. Det blev dock en begagnad då reparatören sa att försäkringsbolaget krävde att man i första hand ersatte med begagnade delar om sådana gick att tillgå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.