|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Har en liten fundering....motorlampan för dåliga avgasvärden tändes för mig förra veckan, och har lämnat in den och fått diagnosen att det är kamaxelgivaren som gör att lampan tänds, men innan jag lämnade in bilen så slocknade dock lampan!! Igår tändes den dock igen!! BMW hade ingen givare inne och har inte tid att byta den först på onsdag, men saken är den att jag måste iväg på en långtripp (200-250mil) så jag kan inte lämna in bilen!! Undrar då om det gör något om jag kör denna sträcka med halvdan kamaxelgivare....ska sägas att det har inte märkts nån skillnad på bilens gång alls, tomgång eller körning kall som varm, så det ska väl inte vara nån fara, eller??? | |
|
när bilen går så går den men ibland så vägrar den starta varm. en gång dog den plötsligt när jag stog still på tomgång och vägrade sedan starta . Om du håller varvtalet uppe och inte stänger av motorn så visst . Stanna vid rödljus , tanka handla osv blir som ett lotto man vet aldrig när man kommer iväg igen , läste om en lirare i USA som körde vattenhinksmetoden för att snabba på avkylningen av motorn verkar också rätt opraktiskt. Det tar ca 1-3 timmar innan man kunde starta bilen igen . Jag skulle defenitivt inte gett mig ut på en långtur . Byta givare kan man göra själv om man har små händer och en 32 mm nyckel bör inte ta mer än 30 minuter kan dock ta hur många timmar som helst om man inte har små händer eller tillgång till nån som har små händer som kan hjälpa till att få i/ur kabelkontakten . BMW is the choosen one |
|
|
Jag bytte min kamgivare på 10min, tog bort oljefilterlocket också, då kom man åt bättre, jag har stora händer. Så byt den själv, o spara dom pengarna till något roligare, givaren kostade 960:- |
|
| Jag hade inte tillgång till rätt verktyg för att få loss oljefilter locket, av nån anledning satt den fast utan bara faaan . Jag tackar min flickvän för assistansen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.