AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
643

Innerdörrhandtag löst, E36Compact -94

Co
133
CompactBlue
316i Compact - 94
330ci - 04
Hej! det är så att mitt innerdörrhandtag har lossnat i det övre fästet, ser ut som det sittet två st. stift som liksom åkt igenom innerdörrsidan. tänkte ta loss hela sidan och se om jag kunde fästa handtaget med en skruv eller på något annat sätt för det är mycket irriterande när polare ska stänga dörren, man är rädd för att de ska ta hela handtaget med sig...

min stora fråga är vilken storlek det är på tox skruven som handtaget sitter fast med i nedekant. har inge toxverktyg hemma och har inte lust att köpa ett helt sett just nu.

undrar även om någon vet hur själva innerdörrsidan sitter fäst. om den är krånglig att få bort?

det gäller en compact e36

//Nisse
Co
133
CompactBlue
316i Compact - 94
330ci - 04
ingen som vet?
De
90
Denver
E36 325i
två skruvar vid handtaget samt gänga av låspinnen och resten är clipps , bara rycka och bända och be en bön att alla clippsen förblir hela.
Co
133
CompactBlue
316i Compact - 94
330ci - 04
sitter båda skruvarna i nedre fästet? eller sitter det någon bakom täckplattan i överkant på handtaget? hur får man bort den utan att skada nått?

/Nisse
De
90
Denver
E36 325i
glömde , såklart ska plastramen till öppningshandtaget på insidan bort också, man drar den framåt för att lossa.
Torxen vet jag ej storlek på men har kört med spårmejsel av rätt bredd vilket fungerat bra.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

CompactBlue: Har du elspeglar? Man får pilla bort den där plattan man vickar på, har för mig det sitter en skruv där. De andra skruvarna syns, tror det är 2 st. Sen är det bara clips.

//Stenback
Co
133
CompactBlue
316i Compact - 94
330ci - 04
Stenback: ja jag har elspeglar men problemet är på passagerardörren och där är det tomt på reglage...bara en grå plastbricka vars yta skiljer sig från övriga plasten på dörrsidan..

Denver: okej, tack för det! får ta mig an det någon kväll då!

/Nisse
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

CompactBlue: Ett tips är att du försöker få tag på BMW's TIS cd-rom. Där brukar det stå hur man ska gå tillväga... (jag har bara tagit bort dörrsidan på förarsidan)

//Stenback
Co
133
CompactBlue
316i Compact - 94
330ci - 04
Stenback: vart kan man få tag på denna TIs cd-rom då måntro? hos lokala bmw återförsäljar´n? något so kostar saffran eller är den överkomlig?

det mesta brukar lösa sig utan instruktioner, men det är så bekvämt att veta innan så man slipper springa upp och ner i lägenheten efter verktyg hela tiden..(bor högt upp utan hiss)
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

CompactBlue: Du har PowerPost!
Co
133
CompactBlue
316i Compact - 94
330ci - 04
tack för all hjälp! har inte fått arslet ur förän idag... men nu sitter handtaget som klistrat! tack än en gång!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.