|
|
|
|---|---|
|
Tacksam för tips vid montering av aktiv baslåda med både låg+högnivå ingång! Bilen som jag ska montera i har INTE DSP,+ att det sitter inga högtalari hatthyllan! Undrar om det finns nån som kan tipsa om hur jag tar högtalarsignalerna+ remote signalen till slutsteget! Ska jag ta det fram vid radion,elle ifrån bakre dörrhögtalarna+remotesignalen ifrån antennförstärkaren? Går det att använda BILTEMAS lågnivå adapter,eller ska jag koppla den på högnivåanslutningarna? Går det bra att dra kablarna under tröskellisterna(alla på samma sida),eller måste jag dra högtalarkablar+strömkablar på separata sidor? Tacksam för svar! | |
|
1. När du ska koppla remotekabeln ska du leta efter en sladd som är lila/vit. 2. Biltemas adapter funkar bra så länge insignalen inte överskrider 25wrms. 3. eftersom motståndet i adaptern är så lågt så SERIE kopplar du det med högtalaren du ska ta ifrån. om du kopplar det paralellt så sabbar du huvudenheten. 4. behöver bara dra högtalarkabel i tröskellisten eftersom remote (lila/vit) finns i skuffen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.