|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni jag skall betala/pruta på denna? Nästan 19.000 mil men hyffsad utrustning. Länk | |
| den är jäkligt snygg:) bara till o pruta så långt det går om det är en 03:a så kostar dem kanske lite mer inte vet ja:P priset är kanske högt gentemot miltalet | |
|
Med tanke på vad en liknande kostar på mobile.de så borde du få den för 145-160.000 enligt min mening. ---- BMW CS #6212 E61 530iaM Platingrau |
|
|
för att vara diesel är 19000mil ingenting om nu bilen är servad enligt ordning. bilen verkar vara avstäld så skatten är nog inte betald? Har elstolar med minne klart den bästa utrustningen för mig. sambon sitter framme i rutan så när jag använder min nyckel ställer stol/ratt/speglar in sig bara att öppna och köra gött :)) |
|
|
Komfortstolar är inte alltför vanligt, det är väl bara Navi som saknas. Mvh |
|
| Såg på motus hemsida att den har navigation. Lite ovanlig annons annars: "välutrustad". Brukar annars stå "fullutrustad", "fullmatad" eller något annat oseriöst. Snygg bil på bild, men historiken måste förstås kontrolleras. | |
|
Jag håller inte med om att 19 000 mil inte är nånting på en diesel. e39 530d är den mest känsliga av alla BMW:s moderna dieslar och jag skulle undvika att köpa en sådan för så mycket pengar som denna bil betingar. Det är klart att den kan fungera bra och länge men risken för problem är mycket större än med en bensinare. PerP |
|
|
andpa; Skulle vara kul att höra dig berätta mer om dina erfarenheter med 530D varför den skulle gå sönder mer? 99-00 hade problem med att pumpaxeln kunde gå ner sig med spån i bränslesystem som följd detta är borta från 01 har inte hört eller vart med om några mer fel på en BMW diesel alla år som jag haft diesel. Ska åka med och hämta ovan nämda bil på fredag |
|
|
turbohaveri injektorer komplett insprutningsanläggning luftmassemätare dieselpumpen Nu är det svårt att få ett samlat grepp om hur många procent som drabbas och när, men mina kontakter i Tyskland visar att flertalet har haft åtminstone två stora skador av ovannämnda inom 15 000 mil. Värst är denna med 30 000 mil (00:a): 3 Turbolader 2 Frontscheiben 1 Hydrolager 1 Einspritzpumpe 4 PDC Sensoren 3 Einspritzdüsen 2 Luftmassenmesser 2 Kats inkl. der Flexrohre 1 Hardyscheibe 1 Drucklüfter 2 Radlager hinten Achssensoren komplett 1 Batterie Spannrollen komplett 1 AGR 1 Kabelbaum Injektoren 1x Leitungen zwischen Turbo und Ladeluftkühler Pendelstützen vorne Querlenker vorne (3) und hinten (2) Wischermodul 2x Wischerarm Heck Diverse andere Kabel, Nockenwellensensor etc. etc. etc. Kupplung irgendwas am Anstriebsstrang Klimakompressor Sitzschienen MID Lackierung Haube und Heckklappe |
|
|
Det stämmer att luftmassemätaren endast verkar orsaka problem på 99-00. Om man kör vettigt borde allt hålla lite längre i Sverige än i Tyskland också. PP |
|
|
Ingen mer än jag som tycker bilderna ser konstiga ut? Lite som om ett bildbehandlingsprogram varit med i spelet... Mvh Johan |
|
| grelle: jo dem är omgjorda till hdr-bilder | |
| Ja det är ju en liten del av alla sålda bilar Pumphaver som jag redan sagt det var ett problem på 99 samt 00 spån i hela systemet en av mina kompisar råkade ut för detta på en 00 3 serie ..är heller inte ovanligt att de rullar mer än 50 tusen mil innan det händer något | |
|
Bilpriser.se säger: Köppris 153 400 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 132 000-144 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson så kring 150.000 kr vore rimligt Mvh Ubbe |
|
|
Jo alla vet vi ju att Bilpriser.se är en riktig hejare på att sätta pris på välutrustade BMWs... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
På 5-serieforumet är det i första listan (20 juli och framåt) fem som har problem med sina 530d... likadant ser det ut på andra forum. Men det är möjligt att 01 och framåt är mycket mer pålitliga. Det är definitivt en mycket trevlig bil att köra! Per P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.