AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
779

Uppgraderingstips, e36 touring

Ca
5
Cadslaven
318i Touring -96
Tänkte dela med mig av en liten idé som jag fick när jag funderade på modifikationer till min E36 touring.

Eftersom min bil led av en svårt rostad bakrutetorkararm när jag köpte den för ett tag sedan, bestämde jag rätt fort för att byta ut den.
Då jag ville uppgradera stuket lite på den, tog jag tillfället i akt att beställa en komplett torkararm till E46 från min BMW-handlare.

Jag hade ställt in mig på att få modifiera den lite då jag inte var säker på passformen, men till min förvåning passade den helt OK på E36 axeln. Det enda jag behövde göra var att knipsa bort 3 st små plastflikar på insidan av armen för att bladets vinkling mot rutan ska bli rätt.

Så för det facila priset av 32 euro blev bakluckan mycket snyggare, mer 00-tals look om man säger...

Enda nackdelen är väl att man får mindre svepyta, då bladet på E46 är 6 cm kortare.

**
153
**Bure
520da Touring-06
750ial-89
Går det inte sätta dit ett längre blad?
Ca
5
Cadslaven
318i Touring -96
Det går inte då hela e46-armen är kortare än vad originalet är, d.v.s själva fästpunkten (mitten) av bladet ligger längre in mot torkarens vridningsaxel på E46 än vad den gör på original E36...

Men en cleanare look på bakluckan blir det iaf enligt mitt tycke...

ha
734
haack
X3 30d -18

bild? ;)

Ca
5
Cadslaven
318i Touring -96
Ska försöka slänga upp en bild vid tillfälle... Är på semester just nu så det kan dröja en stund :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.